kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸

تشدید اعتراض‌ها در مسجد الاقصی/رژیم صهیونیستی دستور شلیک داد

با اوجگیری تظاهرات و اعتراضات مردم فلسطین در کرانه باختری علیه رژیم صهیونیستی، ارتش رژيم صهیونیستی به نظامیان خود دستور شلیک مستقیم به سوی تظاهرکنندگان داد.

سرویس خارجی-

با افزایش اعتراضات مردم فلسطین علیه سرکوبگری‌های نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی، ارتش این رژیم به سربازان خود دستور داد به سوی تظاهرکنندگان «شلیک مستقیم» کنند.رژيم صهیونیستی درباره علت صدور چنین فرمانی «به خطر افتادن جان نظامیان صهیونیست در درگیری‌ها و افزایش استفاده از وسایل آتش‌زا در تظاهرات» را عنوان کرد!
«امیر فریدمن» افسر ارشد و فرمانده یگان ویژه در منطقه یهودا در کرانه‌باختری در این باره گفت: «به سربازان گفته‌ایم هرگاه احساس خطر کنند به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کنند.»
در همین رابطه حین تظاهرات فلسطینیان در روز جمعه در قدس اشغالی، به سوی یک کودک فلسطینی شلیک شد که منجر به تخلیه یک چشم وی شد.
در درگیری‌های عصر روز جمعه در شهرک‌های مختلف در کرانه‌باختری، ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.
در درگیری‌هایی که در قدس اشغالی روی داد، تظاهرکنندگان فریاد می‌زدند؛ «قدس را آزاد می‌کنیم»، «به قدس می‌رویم»، «اسرائيلی‌ها را بیرون می‌کنیم.»
در همین حال ده‌ها مبارز فلسطینی توانستند با استفاده از نرده‌بان از دیوار حائل رژیم صهیونیستی در اطراف فرودگاه قلندیا در اطراف قدس عبور کنند.
این مبارزان سیم‌ خاردارها را بریدند و موفق شدند وارد فرودگاه شوند. فعالان سپس پرچم فلسطین را در داخل این فرودگاه برافراشتند و سپس برای رفتن به شهر قدس به سمت ایست نظامی خرما حرکت کردند اما نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی اجازه این اقدام را به آنها ندادند.
درگیری‌هایی نیز میان فلسطینیان و نظامیانی که قصد حمله به منازل فلسطینی‌ها را داشتند صورت گرفت که در نتیجه این درگیری‌ها تعدادی از شهروندان فلسطینی مجروح شدند.در داخل اراضی اشغالی نیز درگیری‌های شدیدی میان نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در گرفت که به هلاکت یک نظامی صهیونیست و مجروح شدن تعدادی دیگر از آنان منجر شد.
انزجار از رژیم صهیونیستی
اندیشکده آمریکایی «میدل ایست فوروم» اما در تحلیلی نوشت: اقدامات اخیر برخی کشورهای اروپایی در راستای شناسایی دولت فلسطین موجب شده اسرائیل، اروپا را دشمنی برای آینده خود بداند.
در گزارش این اندیشکده آمده است: «اروپایی‌ها همواره از اسرائیل متنفر هستند و این مسئله ریشه تاریخی دارد و ناشی از آن است که اروپایی‌ها از همان ابتدا نسبت به ایده تشکیل اسرائیل تردید داشتند.»
دو سازمان ناظر بین‌المللی نیز با استناد به وقایع ثبت شده در 10 کشور اروپایی گزارش دادند که انزجار علیه یهودی‌ها بعد از جنگ غزه افزایش یافته است.
سایر رویدادها
* نزدیک به 40 هزار فلسطینی پس از پنج سال، نماز جمعه را در مسجد الاقصی ادا کردند.
* شورای ملی فلسطین از جامعه جهانی خواست برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی اقدام کند.
* دولت مصر تصمیم اخیر مقامات رژیم صهیونیستی برای احداث ده‌ها واحد مسکونی جدید در شرق قدس را به شدت محکوم کرد.
* کانال 10 رژیم صهیونیستی فاش کرد که فرمانده نیروهای ارتش این رژیم در کرانه باختری با هدف هماهنگی‌های امنیتی با مسئولان امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.