kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷

سازمان ملل: آمریکا و اروپا در جنایات داعش شریکند

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درخصوص سوریه با بیان اینکه داعش مرتکب جنایات جنگی شده است، آمریکا و اروپا را مسئول انتقال تروریست‌ها به سوریه معرفی کرد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، «پائولو پینیرو» رئیس کمیته حقیقت‌یاب جنایات جنگی در سوریه کشورهای اروپایی، آمریکا و برخی کشورهای خاورمیانه را مسئول انتقال و اعزام تروریست‌ها به سوریه برای پیوستن به داعش دانست.
وی افزود: «برخی کشورها مرزهای خود را بدون هیچ نظارت جدی باز گذاشته‌اند و جنگجویان خارجی از طریق این مرزها عازم سوریه می‌شوند.»
رئیس کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل تأکید کرد: «من صرفاً از کشورهای خاورمیانه صحبت نمی‌کنم بلکه به‌طور مشخص از کشورهای اروپایی و آمریکا صحبت می‌کنم، بسیاری از جنگجویان داعش از طریق این کشورها به عضویت داعش در سوریه درآمده‌اند.»
پینیرو با اشاره به اینکه داعش از طریق بانک‌های اروپایی و منطقه به حواله‌های مالی دست پیدا می‌کند از کشورهای تأثیرگذار درخواست کرد مانع تأمین هزینه‌های داعش و قطع ارتباط این افراد شوند. وی تأکید کرد، کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل از جنایاتی که داعش مرتکب شده، شوکه شده است.
کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در امور سوریه همچنین با ارائه گزارشی درباره جنایات جنگی تروریستهای داعش در سوریه خواستار محاکمه عاملان این جنایت‌ها در مقابل دادگاه کیفری بین‌المللی شد.
کمیته تحقیقات سازمان ملل در امور سوریه نیز از جامعه بین‌الملل خواست تا شرایط را برای محاکمه مسئولان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در مقابل دادگاه کیفری بین‌المللی فراهم سازد.
سناریوی تازه آمریکا
برای سوریه
این اظهارات درحالی صورت می‌گیرد که آمریکا در سناریویی جدید برای سرنگونی دولت بشار اسد در سوریه خواستار اتحاد گروه‌های تروریستی با یکدیگر شده است.
شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان آمریکا بر پایه برخی داده‌های اطلاعاتی از دور جدید تلاش‌های باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا برای سرنگونی دولت اسد در سوریه خبر داد.
به گفته منابع دیپلماتیک، اطلاعاتی وجود دارد که آمریکا در سناریوی جدید تلاش دارد میان گروه‌های تروریستی اتحادی ایجاد کند تا آنها بتوانند بهتر علیه نظام سوریه بجنگند.
براین اساس گروه‌های مخالف سوری از جمله داعش و النصره در توافق جدید برای حمله به برخی مناطق در شمال سوریه هم‌پیمان شده‌اند. یکی از مهمترین دلایل شکست تکفیری‌ها در سوریه و عراق، اختلافات گسترده بین تروریست‌ها است، طوری که این عده از قتل یکدیگر نیز هیچ ابایی ندارند. آمریکا همزمان با تلاش برای متحد ساختن تروریست‌ها، در اقدامی مزورانه، ائتلاف ضد داعش هم تشکیل داده است!