kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

سلاح جدید داعش!

همزمان با آغاز حملات ائتلاف بین‌المللی علیه داعش این گروه تروریستی به فکر سربازگیری از بین کودکان و نوجوانان برآمده و ارتشی از آنان تشکیل داده است.

به گزارش روزنامه السفیر، داعش کودکان را از مدارس می‌رباید و طبق اصول نظری و عملی خود آنان را آموزش می‌دهد، به‌گونه‌ای که آنان را متقاعد می‌کند با کشتار و سر بریدن دشمنان شجاعت و قهرمانی خود را ثابت کنند و در نهایت مرگ راه آنان را به بهشت باز می‌کند.
جذب کودکان به شیوه‌های مختلف صورت می‌گیرد از جمله اینکه یا داعش به خانواده کودکان و نوجوانان مبالغ هنگفتی را پیشنهاد می‌کند تا فرزندانشان را به پایگاه‌های آموزشی آنان بفرستند یا به طور مستقیم کودکان را وسوسه کرده و پول زیادی به آنان می‌دهد تا داوطلب شوند.
در این میان تعدادی از ایزدی‌هایی که توانستند از زندان داعش فرار کنند، تاکید کردند که داعشی‌ها به زور کودکان را از آنان گرفته تا آنان را براساس نظام آموزش‌ مذهبی و نظامی خود، آموزش دهند.
آموزش داعش به کودکان دو مرحله دارد؛ نخست آموزش در پایگاه‌های دینی در رقه ‌است که مخصوص افراد زیر 15 سال است.
این پایگاه‌ها اکنون حدود 250 تا 300 کودک را در خود جا داده است که داعش لباس‌های سیاه به تن آنان می‌کند و اصول فقه و شریعت را به آنان آموزش می‌دهد، البته نه اصول اسلامی بلکه اصول مخصوص داعش که اساس آن تفکرات افراط‌گرایی و علاقه به کشتار است.
بعد از مرحله مقدماتی نوجوانان بالای 16 سال آموزش می‌بینند که اصول آموزشی در این مرحله از خشونت بیشتری برخوردار است و محصلان باید صحنه‌های سر بریدن را به چشم خود ببینند و همچنین آنان را مجبور می‌کنند که داوطلبانه به مجروحان داعش خون بدهند.
یکی دیگر از آموزش‌های این مرحله یاد گرفتن جاسوسی و شناسایی افرادی است که از داعش حمایت نکرده و از آنان بدگویی می‌کنند.
استفاده از کودکان در جنگ‌ها، موضوع تازه‌ای نیست، بلکه همواره یکی از ابزار مهم ارتش‌های غیرقانونی بوده است و به طور خاص در کشورهایی که صحنه درگیری و کشمکش مسلحانه است، به ویژه در افغانستان،آنگولا، پاکستان، بنگلادش، سودان، سومالی و اوگاندا کاربرد داشته است.
در این میان از کودکان در عملیات لجستیکی و نقل و انتقال مهمات، نگهبانی در ایست‌های بازرسی و بدتر از همه در عملیات انتحاری استفاده می‌شود.