kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
در آستانه شکست داعش

جنگنده‌های آمریکا مواضع ارتش عراق را بمباران کردند!

همزمان با پیشروی ارتش عراق در نبرد با «داعش»، هواپیماهای آمریکایی پایگاه لشکر دوم ارتش این کشور را در استان «نینوا» بمباران کردند!


به گزارش خبرگزاری‌ها، درپی پیروزی‌های بزرگ ارتش عراق در جبهه‌های نبرد با تروریست‌های داعش، جنگنده‌های آمریکایی پایگاه لشکر دوم ارتش عراق را در شرق موصل بمباران کردند. اوایل هفته گذشته نیز تصاویر کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به تکفیری‌های داعش در کوبانی منتشر شد، هرچند واشنگتن در واکنش به انتشار این خبرها، بهانه‌هایی مثل اشتباه در محاسبات نظامی را مطرح می‌کند، ولی ناظران می‌گویند، واشنگتن از یکسره شدن کار تروریست‌ها توسط ارتش عراق و سوریه واهمه دارد و به همین خاطر، به داعش کمک می‌کند تا توازن میان داعش از یک طرف و بغداد- دمشق از طرف دیگر حفظ شود.
از طرفی آمریکا برای رسیدن به اهداف پلید خود نیاز دارد، داعش را قوی جلوه دهد، بنابراین در بسیاری از موارد در عراق خود دست به کار می‌شود. دولت ترکیه نیز جمعه گذشته به جای اینکه مواضع داعش را در شهر تحت محاصره «کوبانی» (عین‌العرب) گلوله‌باران کند، به مواضع کردها حمله کرد!
آمریکا و ترکیه در شرایطی می‌خواهند در جبهه مقابل داعش تزلزل ایجاد کنند که نیروهای مسلح عراق در مناطق مختلف پیروزی‌های تازه‌ای کسب کردند و شور عجیبی میان نیروهای داوطلب عراقی جهت نبرد با تروریست‌ها ایجاد شده است به ویژه اینکه، اکنون در ایام محرم قرار داریم. به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای داوطلب و ارتش در مرحله اول «عملیات عاشورا»، به اهداف خود در منطقه «جرف الصخر» واقع در شمال استان «بابل» دست یافتند و مرحله دوم عملیات عاشورا را نیز دیروز آغار کردند. در همین حال، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، آزادسازی منطقه جرف الصخر کلید آزادسازی دیگر مناطق عراق است. العبادی ضربه‌ای که نیروهای مردمی و ارتش به تروریست‌های داعش در جرف‌الصخر وارد کردند را ضربه‌ای مهلک توصیف کرد و گفت: (این ضربه) بیشترین تأثیر را در شکست نهایی دشمن خواهد داشت. این پیروزی به نیروهای ما برای آزادسازی سایر مناطق عراق روحیه داد. العبادی این دستاورد را به ملت عراق تبریک گفت و از همه کسانی که در این عملیات قهرمانانه مشارکت داشتند، قدردانی کرد. همزمانی وقوع حملات اشتباهی! آمریکا به مواضع ارتش عراق با چنین پیشروی‌ها و موضع‌گیری‌ها، واقعاً اتفاقی نیست!
«فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق نیز طی بیانیه‌ای، از شرکت‌کنندگان در عملیات فوق تقدیر و ابراز امیدواری کرد، این موفقیت در همه مناطق تحت اشغال داعش تکرار شود.
در مرحله نخست عملیات عاشورا، علاوه بر آزاد شدن بخش وسیعی از مناطق استان بابل، دست‌کم 60 تروریست وابسته به داعش کشته شدند و 100 نفر دیگر نیز به اسارت نیروهای دولتی درآمدند و 28 دستگاه خودروی تروریست‌ها منهدم شد.
خنثی شدن500بمب
به گزارش خبرگزاری فارس، «ثامر ذبیان» مقام  امنیتی استان بابل اعلام کرد، نیروهای امنیتی دیروز در ادامه عملیات آزادی سازی «جرف الصخر»، 350بمب را در این منطقه کشف و خنثی کردند و در منطقه «بستان النخیل» نیز 150 بمب و بسته انفجاری کارگذاشته شده، خنثی شده است.
وی در ادامه افزود: ارتش با کمک نیروهای داوطلب تلاش می‌کند بقیه اماکنی را که تکفیری‌های داعش در آن بمب‌گذاری کرده‌ا ند پاکسازی کند.
علاوه بر استان بابل، عملیات نیروهای مسلح عراق در استان‌های «الانبار»، «دیاله»، «صلاح‌الدین» و «نینوا» نیز ادامه دارد. در نینوا «ابولقا الزرقاوی» معروف به «قصاب موصل» که در کشتار وحشیانه زندانیان زندان «بادوش» نقش داشت، به دست نیروهای مردمی به هلاکت رسید.
در این عملیات که منجر به آزادسازی منطقه «الکرامه» در شمال شهر موصل شد، 18 تروریست دیگر نیز به هلاکت رسیدند.
«شیخ عباس المحمداوی» دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق نیز با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: طی نبردهایی که با داعش داشتیم، متوجه شدیم این گروهک بسیار ضعیف‌تر از آن است که رسانه‌ها مطرح می‌کنند. وی افزود: گردان‌های حزب‌الله متعهد می‌شوند طی 30 روز همه تروریست‌های داعش را از خاک عراق بیرون کنند.
اما طی 48 ساعت گذشته تروریست‌های داعش به جای جنگ با نیروهای دولتی مردم را در شهرها با انفجار بمب هدف قرار دادند؛ در نجف اشرف انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده، شماری شهید و مجروح برجای گذاشت. در بغداد نیز سه انفجار خودروی بمب‌گذاری شده، دو شهید و 12 مجروح برجای گذاشت. در شهر «بیجی» واقع در شمال عراق نیز عناصر داعش با انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده، 12 نظامی عراقی را شهید و 25 تن دیگر را زخمی کردند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هم اعلام کرد، یک نظامی 19 ساله آمریکایی در بغداد به دست عناصر داعش کشته شد. شماری از نظامیان آمریکایی در بغداد برای حفاظت از سفارت این کشور حضور دارند.