kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶

سیدحسن نصرالله: داعش مترسک آمریکا برای باج‌گیری از کشورهاست

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه داعش مترسک آمریکایی‌ها برای باج‌گیری از کشورهاست تاکید کرد که فرصت طلایی برای درهم شکستن طرح تکفیری‌ها به وجود آمده است.


به گزارش خبرگزاری ایسنا، سیدحسن نصرالله در همایش سالانه مبلغان و علمای دینی در آستانه ماه محرم اظهار داشت، حزب‌الله برای حملات بازدارنده آمادگی کامل دارد و هرگز به کسی اجازه تعدی نخواهد داد.
وی تاکید کرد، جنگ ما در سوریه به خاطر حمایت از لبنان بوده و ما امروز در محور مقاومت در جایگاه پیروزی هستیم و زمانی که طرح‌های دشمنان را ناکام بگذاریم این به معنای این است که ما پیروز شده‌ایم.
سیدحسن نصرالله گفت: درگیری‌ها در سوریه تنها علیه این کشور و در راستای براندازی نظام بشار اسد رئيس‌جمهور سوریه نیست بلکه در جهت ترسیم مجدد طرح نقشه منطقه است.
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد، بقای داعش به نفع آمریکا و ترکیه است و جنگی که ائتلاف بین‌المللی، عربی وارد آن شده است عملیاتی برای کوتاه کردن دست‌های این گروه و ترسیم خط قرمزها برای آن به این منظور است که نمی‌تواند به عربستان، اردن و اربیل نزدیک شود.
وی خاطرنشان کرد، آمریکا از داعش به‌عنوان یک مترسک برای ترساندن دیگر کشورها و باج‌گیری از آنها و نابودی این کشورها استفاده می‌کند تا مقدمه‌ای برای تسلط خود بر این کشورها به ویژه عراق و سوریه باشد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ترکیه هرگز وارد ائتلاف  نخواهد شد و به شروط آمریکا پاسخ نخواهد داد مگر اینکه دستاوردهای واقعی، استراتژیک و جغرافیایی به دست آورد و این مسئله به گسترش نفوذش بر حلب می‌رسد از این رو هرگز کمک‌رسانی‌ها برای کردهای کوبانی را هموار نخواهد ساخت و هرگز در برابر تهدیدات داعش اقدامی نخواهد کرد.
نصرالله حضور جدی و فعال در مراسم محرم را خواستار شد و بر وحدت ملت لبنان تاکید کرد و گفت: باید از هر گونه تشنج و آشفتگی دوری جست و اسلام واقعی را برعکس آنچه داعش و نمایندگانش ارائه می‌دهند نشان داد.
سیدحسن نصرالله درباره بازدید اخیرش از منطقه بقاع نیز گفت: «این بازدید من موجب اطمینان خاطر بیشتر اعضای مقاومت شد و از وضعیت میدانی منطقه اطلاع حاصل کردم و چند کیلومتر در مناطق مختلف آن پیاده‌روی داشتم و اطمینان می‌دهم که اوضاع کاملاً امن است و ما آمادگی کامل داریم. شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز با بیان اینکه «هم‌اکنون مقاومت در حال رویارویی با محور آمریکا، اسرائيل و تکفیری‌هاست» تاکید کرد: «هدف دائمی مقاومت، جهاد علیه اسرائيل است.»
وی افزود: «حمایت آمریکا از تکفیری‌ها نشان می‌دهد که آنها مزدور واشنگتن هستند.»