kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
روزنامه الشرق‌الاوسط:

عربستان، ترکیه و قطر تسلیح تکفیری‌ها در کوبانی را از سر گرفتند

در پی شکست‌های پی‌در‌پی عناصر داعش از مبارزان کرد طی روزهای اخیر، برخی کشورها و حامیان داعش به منظور بازپس‌گیری مناطق از دست‌داده و پیشروی تروریست‌‌ها در کوبانی،نیروها و تجهیزات نظامی جدیدی را به تروریست‌ها رسانده‌اند.

سرویس خارجی -

«فرحان حاج عیسی» رئیس شورای قضایی شهر عین‌العرب‌(کوبانی) اعلام کرد، گروه تروریستی داعش طی ساعات گذشته نیروها و تجهیزات نظامی جدیدی به دست آورده تا شکست‌ها و ناکامی‌های خود را جبران کند.
وی افزود: افراد مسلح داعش 20 درصد از این شهر را مجددا به کنترل خود درآورده‌اند.
«حاج عیسی» با ابراز نگرانی نسبت به ورود مجدد افراد مسلح گروه تروریستی داعش به مناطقی که غیرنظامیان در آن محاصره هستند اظهار داشت، «با این وجود یگان‌های مردمی مبارز کرد موفق شدند از پیشروی‌های داعش در بسیاری از نقاط جلوگیری کنند.»
روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط اما در این‌باره نوشت، کشورهای قطر، عربستان سعودی و ترکیه به حمایت تروریست‌‌ها می‌پردازند و به تکفیری‌های داعش سلاح و تجهیزات می‌دهند.
«اوجالان عسیو» معاون رئیس هیئت مدافعان کرد در کوبانی نیز گفت که «ائتلاف ضد داعش» به محل تردد تروریست‌ها حمله نمی‌کند! وی افزود: «تروریست‌های تکفیری داعش در اقدامی جدید برای درهم شکستن مقاومت در شهر، به حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای روی آورده‌اند.»
در همین رابطه منابع محلی در سوریه از دو حمله تروریستی شنبه‌شب گروه تروریستی داعش با دو خودروی بمب‌گذاری شده در کوبانی خبر دادند.
یکی از این خودروها در نزدیکی ساختمان شهرداری و دیگری در میدان حریت در نزدیکی ساختمان مرکز فرهنگی شهر کوبانی منفجر شد.
درباره تعداد تلفات و یا مجروحان خبری منتشر نشده لیکن منابع محلی تعداد تلفات را بالا عنوان می‌کنند.
از سوی دیگر گروه ناظر بر حقوق بشر در سوریه اعلام کرد که حملات هوایی اخیر ائتلاف آمریکایی که به بهانه حمله علیه داعش به چاه‌های نفت و گاز سوریه صورت گرفت به کشته شدن 10 غیرنظامی منجر شده است. 7 غیرنظامی روز جمعه هنگام حمله هوایی به یک نیروگاه گاز در استان دیرالزور در شرق سوریه کشته شدند و 3 غیرنظامی دیگر در استان الحسکه در شمال‌شرقی این کشور جان باختند.