kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
گزارش مستند کیهان

انفجارهای بغداد کار آمریکا به نیابت از داعش است

در پی پدیدار شدن نشانه‌های شکست کامل گروه تروریستی «داعش» در عراق، ایالات متحده آمریکا مخفیانه جانب این گروه را گرفته و با استفاده از عوامل خود اقدام به انجام حملات تروریستی در بغداد می‌کند.


شکست مفتضحانه داعش در مورد راه‌انداختن «جنگ روانی» تسخیر بغداد، که هفته گذشته اتفاق افتاد، این گروه را در شرایط وخیمی قرار داد و پیشروی نیروهای داوطلب و ارتش در مناطق مختلف شمالی و غربی عراق به گونه‌ای است که احتمال می‌رفت بساط داعش در این کشور برای همیشه برچیده شود.
ماجرا از این قرار بود که هفته گذشته همه منتظر بودند بغداد به دست عناصر داعش بیفتد! اما نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد، بلکه این گروه تروریستی هیچ تحرکی را هم از خود نشان نداد و مشخص شد که همه تهدیدات توخالی و ساختگی بوده است و نقش رسانه‌های سعودی و غربی در ایجاد این فضا بسیار موثر بود.
داعش که به خاطر نداشتن تروریست کافی، معمولا به ایجاد ارعاب و جنگ روانی متوسل می‌شود، در این ماجرا تبدیل به بازنده شد و همزمان با آن، مناطق زیادی از اشغال آنها خارج گردید.
اما، ایالات متحده که ناظر بر ماجرا است و بازگشت خود را به عراق مدیون این گروه تروریستی می‌داند اکنون، مخفیانه به نفع داعش وارد عمل شده است.
استفاده از عوامل مزدور و تکفیری برای انجام حملات تروریستی و تهیه اطلاعات محرمانه برای تکفیری‌های داعش برای انجام این حملات، از جمله اقدامات آمریکایی‌ها در بغداد است.
در همین رابطه خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از «علی الربیعی» تحلیلگر سیاسی عراقی نوشت: گزارش‌های «موثقی» وجود دارد که نشان می‌دهد، مستشاران آمریکایی اطلاعات محرمانه مربوط به استقرار نیروهای ارتش و افراد داوطلب را در اختیار گروه تروریستی داعش قرار می‌دهند.
الربیعی افزود: عناصر داعش بر اساس همین اطلاعات به نیروهای عراقی حمله و راه‌های کمک‌رسانی به آنها را قطع می‌کنند.
به گفته این تحلیلگر عراقی، هدف واقعی آمریکایی‌ها تضعیف ارتش عراق، تجزیه این کشور و فریب مردم است و از روزی که آمریکایی‌ها در عراق حضور یافتند، ارتش عراق به طور محسوس آسیب‌پذیرتر شده است. آمریکا با انجام چنین اقداماتی قصد دارد چنین القا کند که داعش قدرتمند است و توان مقابله با ارتش عراق را هم دارد.
در واقع آمریکا حذف یکباره داعش از صحنه سیاسی عراق را نمی‌خواهد. این چیزی است که مقامات پنتاگون آن را این روزها مرتبا بر زبان می‌آورند؛ مقامات دولت‌«باراک اوباما» می‌گویند جنگ علیه تروریسم در عراق تاکنون 12 سال طول کشیده است و دست کم 10 سال دیگر به درازا خواهد کشید.
خبرگزاری فارس نیز به نقل از کارشناسان عراقی گزارش داد، انفجارهای روزهای اخیر به ویژه جمعه و شنبه گذشته عراق که بیش از 80 شهید و ده‌ها مجروح برجای گذاشت، کار تروریست‌های داعش و آمریکا بود و آنها می‌خواستند این طور القاء کنند که شهر بغداد مورد تهدید داعش است.
از آنجایی که داعش به دلیل وجود حلقه‌های امنیتی در بغداد، توان انجام چنین حملاتی را ندارد، آمریکا وارد میدان شده است.
به گفته محافل خبری، بر اساس شواهد موجود، آمریکا قصد پیروزی و غلبه بر داعش را ندارد و اقداماتش در عراق جنبه نمایشی دارد.
«برایان ویلسون» که شش سال در ارتش آمریکا خدمت کرده است نیز از بی‌تحرکی این کشور مقابل داعش انتقاد کرد. از داخل عراق همچنین خبر می‌رسد، فرماندهان و فرستاده‌های آمریکایی در حال دیدار با سران عشایر هستند. به نوشته روزنامه «الحیات» این دیدارها به بهانه مبارزه با «داعش» صورت می‌گیرد.
در ارتباط با علت اصرار کاخ‌سفید بر تداوم بحران عراق و طول کشیدن جنگ علیه داعش، خبرگزاری فرانسه نیز طی تحلیلی به قلم «دانیل دولوس» گزارش داد، جنگ علیه داعش مثل «معدن طلا» برای شرکت‌های تسلیحاتی آمریکاست. طبق این گزارش، جنگ مذکور نرخ سهام این شرکت‌ها را افزایش داده و میلیاردها دلار سود برای صاحبان این شرکت‌ها به همراه دارد.
به گفته کارشناسان، هرچند واشنگتن می‌خواهد داعش را سرپا نگه دارد، ولی شکست خفت‌بار داعش در «کوبانی» سوریه و ماجرای رسواکننده «جنگ روانی» حمله به بغداد، ضربات مهلکی را بر پیکر پوشالی داعش وارد کرده است و بعید به نظر می رسد که این گروه بتواند یک‌بار دیگر وضعیت تهاجمی به خود بگیرد.
در عرصه میدانی نیز نیروهای عراقی دیروز بر منطقه «الحجاج» در شمال «تکریت» مسلط شدند و 60 تروریست را در «رمادی» مرکز استان «الانبار» و 30 تن دیگر را در استان «دیاله» به هلاکت رساندند.
آخرین خبرها از عراق حاکی است،‌جنگنده‌های آمریکایی دیروز یک پایگاه ارتش عراق را در «محمودیه» واقع در جنوب بغداد، بمباران کرده و ده‌ها نیروی داوطلب عراقی را به شهادت رساندند!
مقامات عراقی با اشاره به دور بودن محمودیه از مناطق تحت اشغال داعش در شمال و غرب عراق، این بمباران را اقدامی عمدی با هدف ضربه زدن به ارتش و دلسرد کردن مردم در مبارزه با داعش دانستند.