kayhan.ir

کد خبر: ۲۷۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳
روزنامه الاهرام خبر داد

واریز کمک‌های بین‌المللی بازسازی غزه به خزانه رژیم صهیونیستی!

یک روزنامه مصری اعلام کرد این رژیم صهیونیستی است که از بازسازی غزه سود می‌برد چرا که 65 درصد از کمک‌های بین‌المللی که برای بازسازی این باریکه اختصاص داده شده به خزانه این رژیم وارد می‌شود.


به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از روزنامه مصری «الاهرام» منابع اسرائیلی اعلام کردند که این رژیم بر 65 درصد از پنج میلیارد و 400 میلیون دلار اختصاص داده شده برای بازسازی غزه دست خواهد یافت.
این روزنامه مصری افزود: «ما در برابر یک رسوایی جهانی قرار داریم؛ اسرائیل در عمل هزاران نفر را می‌کشد و سپس پشت سرجنازه آنها به راه می‌افتد.» الاهرام تأکید کرد: «اسرائیل به دلیل کنترل گذرگاه‌ها بر مصالح ساختمانی و اموال بخشیده شده دست‌اندازی می‌کند.»
این روزنامه مصری همچنین نوشت: «چه کسی این سؤال را پاسخ می‌دهد که چه کسانی مشروعیت شرکت‌های اسرائیلی در بازسازی غزه را که هیچ راه فراری نیز از آن وجود ندارد تعیین می‌کند.»
اخیراً کنفرانسی با عنوان «بازسازی غزه» در قاهره برگزار شد و با اینکه بیش از 50 کشور در این کنفرانس حضور داشتند، ولی جنایات این رژیم در این کنفرانس محکوم نشد و بالعکس حاضران در جلسه براختصاص مبلغی برای بازسازی غزه و صدور مصالح ساختمانی که از طریق سرزمین‌های اشغالی! وارد این منطقه خواهد شد تأکید کردند.
این در حالی است که به اعتراف مقامات صهیونیستی پولی که بابت خرید مصالح به خزانه رژیم صهیونیستی ریخته می‌شود صرف بازسازی غزه نخواهد شد.
مصادره اموال فلسطینیان
از سوی دیگر خبر می‌رسد رژیم صهیونیستی در ادامه سیاست‌‌های تجاوزکارانه و توسعه‌طلبانه خود، علاوه بر توسعه شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی در نظر دارد بخش‌های دیگری از املاک و اموال فلسطینی‌ها را مصادره و شهرک‌سازی‌ها را تشدید کند.
طبق گزارش‌های منتشر شده ارتش رژیم اشغالگر قدس در سال گذشته میلادی 119 مجوز برای مصادره املاک فلسطینیان در نوار غزه صادر کرده است بدون اینکه توضیحی در خصوص دلایل آن ارائه کند.دستورالعمل مصادره اموال و املاک فلسطینیان در سال‌های گذشته کمتر اجرا می‌شد ولی اخیراً و همزمان با جنایات تکفیری‌های تروریست ارتش صهیونیستی به صورت گسترده از آن استفاده می‌کند.
روزنامه هاآرتص چاپ اسرائیل اما از فروش کشتی‌های حامل موشک توسط آلمان به تل‌آویو خبر داد.
به نوشته این روزنامه صهیونیستی، بعد از رایزنی‌های گسترده مقامات اسرائیلی دولت آلمان با تخفیف 382 میلیون دلاری برای فروش کشتی‌های کوچک حامل موشک به رژیم صهیونیستی موافقت کرد. تمام این اقدامات در شرایطی صورت می‌گیرد که مقامات ارشد صهیونیستی به رغم دریافت کمک‌های مالی و تسلیحاتی اذعان می‌کنند که در برابر مقاومت فلسطین شکست خورده‌اند.