kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۱۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶

عملیات تروریستی در بغداد 50 شهید و 130 مجروح بر جای گذاشت

حملات تروریستی درمناطق شمالی پایتخت عراق 50 شهید و 130 مجروح برجای گذاشت.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، پنجشنبه شب شماری از عناصر تروریستی «داعش» قصد حمله به زندان و برخی مراکز امنیتی شهر کاظمین واقع در شمال بغداد را داشتند که با مقاومت پلیس و نیروهای دولتی مواجه شدند و  شکست خوردند. این اقدام تروریستی با حملات خمپاره‌ای و انفجار انتحاری همراه بود.
شمار کل شهدای ناآرامی‌های کاظمین 40 نفر و مجروحان نیز 112 تن اعلام شده است.
منطقه «الکراده» در شمال بغداد هم صبح دیروز شاهد انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده بود. این انفجار جان پنج تن را گرفت و 18 مجروح برجای گذاشت و 10 خودرو را هم به آتش کشید.
از کرکوک در شمال عراق نیز خبر رسیده، انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده شهادت 10 نفر و جراحت 20 تن دیگر را در پی داشته است.
در واکنش به این حملات تروریستی، «قاسم عطا» سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: این (حملات) آخرین تقلا و دست و پا زدن گروه‌های تروریستی است، چرا که آنها خودشان می‌دانند که عمرشان کوتاه شده و به آخر خط رسیده‌اند.
دیروز در منطقه «باب الطویریج» کربلا نیز یک خودروی بمب‌گذاری شده منفجر شد که در باره  تلفات احتمالی آن گزارشی نرسیده است.
روز پنجشنبه ارتش عراق نیز طی سه عملیات جداگانه در مناطق «جرف الصخر»، «العویسات» و «الفاضلیه» 27 عضو گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند. در میان کشته شدگان «ابوزید اردنی» فرمانده داعش در استان بابل توسط نیروهای دولتی شناسایی شد.
حملات هوایی ارتش عراق به مراکز استقرار داعش در «فلوجه» واقع در استان «الانبار» هم هلاکت 10 تروریست داعش را در پی داشت.