kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴

اظهارات قابل تأمل و چند‌باره هاشمی‌رفسنجانی درباره سلامت انتخابات

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط کشور در ماه‌ها و روزهای قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 92، تاکید کرد: وقتی رهبری فرمودند «رأی مردم حق‌الناس است»، هیچ کس نمی‌توانست در اراده مردم دخالت کند.


به گزارش ایسنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با جوانان اصلاح‌طلب در مشهد، با تحسین رویه اعتدالی مردم ایران در همه مقاطع تاریخی اظهار کرد: با آن جمله تاریخی رهبری، سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی نهادینه شده است.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به جملات رهبری مبنی بر اینکه عمیقاً به اعتدال اعتقاد دارم، گفت: اگر این پایه و اساس تفکر و حق الناس بودن رأی مردم هم رعایت شود، می توانیم به آینده روشن امیدوار باشیم.
نکته قابل توجه اینجاست که آقای هاشمی در سخنان خود اصلا به این موضوع اشاره نکرد که همیشه و از جمله در سال 88 نیز رأی مردم حق الناس بود ولیکن عده ای با عنوان کردن دروغ بزرگ تقلب، نه تنها این حق الناس را زیر پا گذاشتند بلکه امروز نیز قصد دارند تا بدون هزینه، پست های کلیدی نظام را در دست گیرند.
لازم به ذکر است آقای هاشمی تاکنون بارها روی مسئله حق‌الناس بودن رای مردم مانور داده و طوری سخن می‌گوید که گویا این رویه از سال 92 باب شده و پیش از آن به شکل دیگری عمل می‌شده است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری وحشت‌آفرینی‌های گروه‌های تروریستی و تندرو در جوامع اسلامی، خاطرنشان کرد: افراطی‌ها همین مقدار مفید هستند که سرنوشت آنها برای دیگران درس باشد.
هاشمی با اشاره به مشکلات جامعه، گفت: متأسفانه به خاطر سوء عملکرد بعضی‌ها، برخی از مشکلات به جامعه تزریق شد که اصلاح آن نیاز به زمان دارد. مردم با صبر و متانت جامعه را جلو می‌برند، این روند مطلوب نیست، چون ایرانی باید عزیزترین ملت دنیا باشد.
وی با تأکید حق مردم برای آزادی بیان تصریح کرد: اسلام دین آزاداندیشی و آزادی بیان است و آنچه نهی شده، دروغ، توهین، تهمت، افترا و مظاهر ضد اخلاقی دیگر است. وی در پایان تاکید کرد: ایران منابع قوی و نیروهای تحصیلکرده دارد و باید از انحراف هشت ساله نجات یابد!
باید از آقای هاشمی سوال کرد که در طول هشت سال مدنظر ایشان، دقیقا انحراف از چه چیزی رخ داده است؟  و آیا یکسره انحراف خواندن اقدامات یک دولت نیز براساس همان مشی اعتدال است؟!