kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷
آیت‌الله جنتی:

برخی امروز از خط قرمز فتنه عبور کرده‌اند

دبیر شورای نگهبان گفت: فتنه‌گران بر این عقیده هستند که راهشان برای فعالیت بار دیگر باز شده‌ است.


به گزارش خبرگزاری‌ها از مشهد، آیت‌الله جنتی در گردهمایی ائمه جمعه 16 استان کشور که در مشهد برگزار شد در خصوص خط قرمز فتنه که اخیراً رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود بر آن تأکید کردند، اظهار کرد: برخی امروز از خط قرمز فتنه عبور کردند و حتی مطالب خود در خصوص فتنه و برنامه‌های آینده‌شان را در جمع‌های عمومی بیان می‌کنند و هیچ ترسی از بیان این مطالب ندارند.
وی افزود: برخی که از خط قرمز فتنه عبور کردند در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی هستند.
دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: حتی فتنه‌گران بر این عقیده هستند که راهشان مجدداً برای فعالیت باز شده است. آیت‌الله جنتی با بیان اینکه عده‌ای گمان می‌کنند راهشان باز شده و نقشه‌های بدی در سر دارند، گفت: مسئولی در یکی از استان‌ها گفته بود که به زودی مجلس را در دست می‌گیریم و آن وقت زمان آزادی سران فتنه است و ما به هدف خود می‌رسیم.
دبیر شورای نگهبان در ادامه سخنانش با بیان این مطلب که تعجب می‌کنم برخی هنوز فتنه را درک نکرده‌اند، تأکید کرد: برخی مسئولان و اهل علم هم که نامشان بر سرزبان‌هاست یا متوجه نشده‌اند یا نخواسته‌اند که متوجه شوند، در حالی که رهبر معظم انقلاب حدود 200 بار از فتنه سخن گفته‌اند و در دیدار اخیر با دولت هم اشاره کردند که فتنه خط قرمز ما است و این در حالی است که عده‌ای می‌خواهند خط قرمزها را بشکنند.
وی با اشاره به ضرورت شناخت عناصر سیاسی تأکید کرد: ما باید طلحه‌ها و زبیرها، معاویه‌ها و عمر و عاص‌های زمان را بشناسیم و باید تاریخ برای ما درس عبرت باشد تا کسانی که خطر دارند در حد معمول شناخته شوند.
دبیر شورای نگهبان گفت: به حمدالله رهبر معظم انقلاب در مقابل فتنه و نفاق ایستاده‌اند و بسیجیان جان‌بر کف گوش به فرمایشات ایشان هستند بنابراین این جریانات نمی‌تواند به نظام ضربه بزند اما خطر باید دفع شود؛ اصحاب قلم، بیان و رسانه باید در این زمینه نقش بالایی ایفا کنند و ائمه جمعه نیز جایگاه مناسبی دارند که می‌توانند در این خصوص اثرگذاری بالایی داشته باشند.