kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰
رئیس‌جمهور در اجلاس روز جهانی مساجد تاکید کرد

نظر حضرت امام و رهبر انقلاب قول سدید است

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت مثل گذشته همه توان خود را برای نجات مسجد‌الاقصی و در جهت کمک به ملت مظلوم فلسطین انجام خواهد داد.


حجت‌الاسلام حسن روحانی اظهار داشت: بیانات و اعلامیه‌های امام(ره) قول سدید بود و امروز هم قول و کلام رهبری معظم انقلاب قولی سدید است. همچنین قول روحانیتی که در مسیر اسلام راستین قرار دارد نیز قول سدید است و قول سدید تنها قول صدق نیست بلکه بالاتر از آن است. سدید به معنای قصد و میانه‌روی است و قول صدق تاثیرگذار، استوار، محکم، میانه‌روانه و توام با میانه‌روی قلمداد می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز نسل جوان ما نیاز به چنین قولی دارد، افزود: ما نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوانمان ببندیم. این درست است که می‌گویند نسل جوان را باید از آب مسموم و یا هوای مسموم برحذر داشت اما چه کنیم که هوا آنچنان آلوده است که تنها با ماسک قوی می‌توان در برابر این آلودگی ایستاد.
روحانی تاکید کرد: امروز اولین شرط ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور استفاده قوی و درست از اینترنت است. یعنی در غیر این صورت نمی‌توان دانشجو بود چه برسد به این که اندیشمند شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز بار سنگینی به خاطر شرایط و فضای دنیای ارتباطی بر دوش ماست چرا که دشمن می‌خواهد قبل از آن که در سرزمین و منابع ما مسلط باشد بر افکار ما به‌خصوص افکار نسل جوان ما تسلط پیدا کند و در این راستا روحانیت همواره در صف مقدم جهاد و ایستادگی بودند و امروز هم توقع جامعه و نسل ما از روحانیت مساجد تنها خواندن نماز نیست. مسجد جای تفقه، تعلم و تعلیم است. همان تعلیم و تعلمی که پیامبر(ص) آن را از سالیان دراز عبادت و نماز بالاتر و برتر می‌‌داند. ضمن اینکه عمارت مساجد تنها عمارت آجرها و کاشی‌ها نیست بلکه عمارت جاذبه فرهنگ و تعلیم‌گری مسجد مد نظر است.
به گزارش ایسنا، روحانی در ادامه با بیان اینکه در مسجد باید به روی همه باز باشد و هیچ وقت در مسجد از کسی نمی‌پرسیم که تو از کدام جناح و یا  این که فقیر و یا غنی هستی، افزود: جاذبه را در مسجد شما به وجود بیاورید و در این جاذبه فرقی بین این و آن وجود ندارد که اگر پیامبر(ص) می‌دیدند فرد نابینایی که ممکن است فریادش نابهنجار هم باشد و کسی را بیازارد اما وارد مسجد شده است و کسی نسبت به او عبوس بوده، تحمل نمی‌کردند.
روحانی گفت: امروز  ما در کشوری هستیم که ام‌القراست و مرکزی که پرچم اسلام‌خواهی و عدالت‌خواهی در آن در اهتزاز است، در چنین کشوری همه باید دست به دست هم دهیم.
وی با مورد توجه قرار دادن معضلات کنونی کشور از جمله رکود اقتصادی و عدم رونق اقتصادی، ابراز داشت: ما هم‌اکنون کم‌کم می‌توانیم ادعا کنیم که از رکود در حال عبور هستیم. محاسبات سه ماهه اول امسال هم به ما می‌گوید کشور ما در حال عبور از رکود است و این بزرگ‌ترین موفقیت برای این  دولتی است که دولت شماست. اگر تا پایان امسال بتوانیم تورم را به زیر 20 درصد برسانیم که ان‌شاءالله این چنین خواهد بود و از رکود عبور کنیم و به اولین قدم‌های رونق برسیم یعنی این که در ظرف یک سال و نیم این مملکت این مردم و خادمان آن کاری را انجام  داده‌اند که در تاریخ کشورهای دنیا در دوران تحریم بی‌نظیر است و این موضوع تنها در سایه تلاش و وحدت و اتحاد و حضور مردم در صحنه است.
رئیس‌جمهور در سخنان پایانی خود در این نشست با اشاره به اهمیت مسجد‌الاقصی اظهار کرد: قدس و مسجد‌الاقصی محبوب همه ما و مقصد نهایی همه مسلمانان برای اقامه نماز است و جهان اسلام و مسلمانان و در راس آن روحانیت نخواهند گذاشت قبله اول مسلمانان در اشغال غاصبان و متجاوزان باقی بماند. دولت جمهوری اسلامی ایران نیز مثل گذشته همه توان و امکان خود را برای نجات مسجدالاقصی و آزادی قبله اول مسلمانان و در جهت کمک به ملت مظلوم فلسطین انجام خواهد داد و هر کمکی باشد از آن دریغ نخواهد کرد و مطمئنا پیروزی نهایی از آن مسلمانان خواهد بود.
200 مسجد در جنگ غزه ویران شده است
حجت‌الاسلام محمدجواد حاجی‌‌علی‌اکبری رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در اجلاس روز جهانی مسجد که روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: مکانی که انسان‌ها دور از قومیت‌ها، نژادها و ملیت‌ها تنها به عنوان بندگان خدا سر به بندگی و سجود می‌گذارند، مسجد است.
وی با اشاره به روز جهانی مساجد به مناسبت هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی افزود: در امتداد این سال‌ها رژیم صهیونیستی به نمایندگی از استکبار همواره به بیت‌المقدس جسارت کرده است.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: در همین هفته‌های اخیر و در جنگ 50 روزه باز مساجد یکی از هدف‌های اصلی این رژیم تبهکار بود و در این جنگ بیش از 200 مسجد خراب شد و اینها حکایت از کارکرد فوق‌العاده مسجد دارد.
گفتنی است، بنابر این گزارش، در اجلاس روز جهانی مساجد که با حضور رئیس‌جمهور و سفرای چند کشور اسلامی برگزار شد از بانک ایده‌های مسجد رونمایی شد.