kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵

تغییر 160 هکتار اراضی کشاورزی دماوند به مسکونی

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه نسبت به تغییر کاربری 160 هکتار از اراضی کشاورزی شهر دماوند توسط شرکت تعاونی مسکن وزارت کشور به مسئولان اجرایی تذکر داد.


دماوند- خبرنگارکیهان:
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه نسبت به تغییر کاربری 160 هکتار از اراضی کشاورزی شهر دماوند توسط شرکت تعاونی مسکن وزارت کشور به مسئولان اجرایی تذکر داد.
حمید مشهدی عباسی در نطق پیش از دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت کشور بزرگترین متخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دماوند است. این درحالی است که به کشاورزان منطقه اجازه ساخت خانه سرباغی یا انبار برای نگهداری محصولات یا ادوات کشاورزی داده نمی‌شود. وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی که بیش از 10 هکتار باشد را شبیه طنز دانست و اظهار داشت براساس اخبار واصله 160 هکتار اراضی محمودیه تا پیش از تغییر کاربری، مزرعه کشاورزی بوده اما با استفاده از ارتباطات، این مزرعه در تقسیمات کشوری به سطح روستا ارتقاء یافته است و اعضای شورای اسلامی آن نیز از بین کارکنان شرکت تعاونی مسکن وزارت کشور انتخاب شده‌اند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ورود به این روستا نیازمند داشتن مجوز و هماهنگی قبلی است. به همین دلیل روستای مزبور از روستاها و شهرهای کشور متفاوت است. به گزارش خبرنگار ما، پرونده تغییر کاربری ده‌ها هکتار از اراضی محمودیه و ساخت ده‌ها ویلا در آن هم اینک در دادگاه تجدید نظر استان تهران تحت رسیدگی قرار دارد و رایزنی‌ها برای عدم صدور رأی تخریب ساخت و سازها و بازگشت به حالت سابق، در حال انجام است و دستگاه‌های متولی از جمله استانداری تهران و فرمانداری دماوند نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز سکوت اختیار کرده‌اند.