kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

دور تازه حملات هوایی به غزه | مقاومت: اسرائیل را جهنم می‌کنیم

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با نقض آتش‌بس و از سرگیری حملات به غزه درهای جهنم را به روی خود گشود.


به گزارش خبرگزاری‌ها، گردان‌های قسام در بیانیه‌ای تاکید کرد، دشمن صهیونیستی هر بار خیانت و جنایات خود را ثابت می‌کند و آخرین خیانت و جنایت این رژیم نقض آتش‌بس و تجاوز مجدد به غزه قبل از پایان مهلت آتش‌بس بوده است که اقدام به عملیات هوایی وحشیانه علیه غیرنظامیان بی‌گناه کرد.
گردان‌های قسام در پاسخ به دور تازه جنایات صهیونیست‌ها با شلیک ده‌ها فروند راکت به فرودگاه تل‌آویو و شهرهای سدروت، المجدول، بئرالسبع، نتینوت و شهرک‌های سرزمین اشغالی تاکید کرد، این حملات راکتی در پاسخ به اقدام دشمن در نقض آتش‌بس و ارتکاب جنایات علیه ملت فلسطین است و به یاری خداوند رژیم صهیونیستی تاوان سختی پس خواهد داد.
این گردان در بیانیه خود افزود، دشمن صهیونیستی اگر جرئت دارد دلیل اصلی حمله بزدلانه به خانواده‌های بی‌گناه فلسطینی را اعلام کند.
رژیم صهیونیستی با نقض آتش‌بس دوباره حملات وحشیانه خود را به غزه از سر گرفت و با حملات مجدد به باریکه غزه 20 نفر را شهید و 109 نفر را مجروح کرد.
همسر و دختر «محمد صنیف» از فرماندهان گردان‌های قسام جزو شهدای حمله اخیر رژیم صهیونیستی هستند. هدف این رژیم ترور فرمانده قسام بود که ناکام ماند. با از سرگیری حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شمار شهدای غزه به 2037 نفر رسیده است.
«عزت الرشق» یکی از رهبران حماس ضمن اعلام این مسئله که تل‌آویو عامل اصلی شکست مذاکرات آتش‌بس است تاکید کرد. اسرائيل مجدداً جنگ را به ملت فلسطین تحمیل کرد و راهی جز مقاومت باقی نگذاشت.
بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به تیم مذاکره کننده این رژیم دستور داد تا قاهره را ترک کنند و شکست مذاکرات را اعلام کرد.
«عزام الاحمد» سرپرست هیئت مذاکره‌کننده فلسطینی در قاهره نیز گفت، اسرائیل باعث شد این تماس‌ها که می‌توانست صلح را به دنبال داشته باشد به شکست بینجامد.
وی افزود، هیئت اسرائيلی از نخستین روز مذاکرات در قاهره در حال وقت تلف کردن بود و قصد داشت میان اعضای هیئت فلسطینی اختلاف بیندازد. الاحمد گفت، ترک قاهره به معنای عقب‌نشینی از مذاکرات نیست و هیئت فلسطینی هر زمان که میانجی مصری زمینه را برای تکمیل مذاکرات مناسب ببیند حاضر است به میز مذاکره بازگردد.
ارتش اسرائیل از زمان از سرگیری حملات مجدد به غزه 60 نقطه از جمله مساجد، کارخانه داروسازی، ساختمان‌های مسکونی و دولتی را هدف قرار داد که گردان‌های قسام با شلیک دست کم 100 موشک به سرزمین‌های اشغالی به این حملات پاسخ داد.
رژیم صهیونیستی با تشکیل کابینه امنیتی اوضاع غزه را مورد بررسی قرار داد
کانال 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از یک مقام نظامی رژیم صهیونیستی خبر داد ارتش این رژیم برای عملیات زمینی علیه نوار غزه آماده می‌شود و به همین دلیل ارتش صهیونیستی تعداد 2000 نفر از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده است.