kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۱

نتانیاهو دستور از سرگیری حمله به غزه را صادر کرد

جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به دستور نتانیاهو حمله هوایی به نوار غزه را از سر گرفتند.



به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز عصر سخنگوی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی پرتاب 3 راکت از سوی غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی شد که در پی اعلام این موضوع،‌ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور از سرگیری حملات هوایی به نوار‌غزه را صادر کرد. این در حالی است که هیچ یک از گروه های فلسطینی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. سامی ابوزهری سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که حماس هیچ اطلاعی درباره شلیک شدن موشک از غزه به سوی شهرک‌های اسرائیلی ندارد.
کانال 2 اسرائیل نیز گزارش داد، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در نخستین حمله خود، 10 مکان در نوار غزه را هدف قرار داده است. در نخستین دقایق حمله، شبکه پرس‌تی وی از زخمی شدن دو کودک فلسطینی در حملات تازه رژیم صهیونیستی در شرق رفح خبر داد.
همچنین به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به هیئت اسرائیلی دستور داده است که مذاکرات آتش‌بس را متوقف کرده و قاهره را ترک کننند. دو طرف اسرائیلی و فلسطینی در قاهره چندین روز است که برای رسیدن به توافق با یکدیگر مذاکره می کنند. پیش از حملات دیروز رژیم صهیونیستی و نقض آتش بس موقت 24 ساعته، مقاومت فلسطین اعلام کرد وقت کشی اسرائیل فایده ندارد و مقاومت از حق ملت فلسطین کوتاه نمی آید.
عزت الرشق از رهبران حماس اعلام کرد طرف اسرائیلی با کارشکنی تلاش دارد تا مذاکرات را به شکست بکشاند و علت اصلی به توافق نرسیدن هیئت ها در مذاکره، کارشکنی های رژیم صهیونیستی است. وی تاکید کرد اسرائیل درباره هر یک از بندهای توافقنامه مانع تراشی می کند و تلاش‌های مصر هم برای نجات مذاکرات به جایی نمی رسد.
وی افزود، ما به خواست میانجی مصری پاسخ مثبت دادیم و با تمدید مدت آتش بس موافقت کردیم اما امیدواریم که این فرصت آخرین تمدید آتش بس موقت باشد چرا که مقاومت فلسطین با تمدید مدت آتش‌بس موافقت نخواهد کرد و برای ادامه جنگ با رژیم اشغالگر آمادگی دارد.
از آغاز درگیری ها تاکنون بیش از 2000فلسطینی کشته شده اند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند و بیش از 10 هزار نفر نیز مجروح شدند. از سوی دیگر تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقامات تل آویو هیچ توافقی را که شامل رفع حصر محاصره غزه، ایجاد بندر یا فرودگاه در غزه باشد امضا نخواهد کرد مگر اینکه مقاومت فلسطین خلع سلاح شود. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز نوشت، آمریکا و اسرائیل برای رفع محاصره غزه به توافق رسیده اند. این روزنامه توضیح بیشتری درباره این توافق نداده است.