kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۵۳۸۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
کارشناس حوزه رسانه:

بیگانگان تولید حجم فراوانی از ناامیدی را به دست دارند(اخبار ادبی و هنری)

کارشناس حوزه رسانه لزوم بازخوانی ظرفیت‌های داخلی در بعد رسانه‌ای کشورمان را متذکر شد و این روند را نقطه مقابل سم‌پاشی‌های رسانه‌ای دشمن در آستانه انتخابات عنوان کرد.




هادی البرزی که در بخش «رصدخانه انتخاباتی» برنامه «رویداد» رادیو گفت‌وگو سخن می‌گفت، با‌ اشاره به خبرپراکنی رسانه‌های معاند در قبال انتخابات 1400 اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه بر اساس یک دستور کار، تولید حجم فراوانی از یأس و ناامیدی را در دستور کار قرار داده‌اند.
وی افزود: این رسانه‌ها تلاش دارند با تغییر زمین بازی انتخابات از مسائل اصلی کشور به سمت موضوعات خودساخته، دست به آمار‌سازی و تحلیل بزنند تا مسائل حاشیه‌ای را به جای موضوعات اصلی قرار دهند.
البرزی ایجاد تغییر نگاه از داخل به خارج را از موضوعات مورد نظر این رسانه‌ها نام برد و گفت: این‌ها مذاکرات را برجسته می‌سازند تا دوگانه‌هایی ایجاد نمایند.
وی کرونا - سلامت و معیشت - مذاکره را از جمله دوگانه‌هایی دانست که در این رسانه‌ها به کرات یافت می‌شود که نشان‌دهنده تلاش دشمن در جهت کانالیزه کردن افکار عمومی است.
البرزی به رادیو گفت‌وگو، گفت: در فضای رسانه‌ای داخل باید مسائل اصلی کشور را در آستانه انتخابات برای مردم تبیین کنیم و اجازه ندهیم تبلیغات رسانه‌های خارجی در ذهن افکار عمومی، انباشته شود.
این تحلیلگر حوزه رسانه با تأکید بر اینکه بحث اصلی رسانه‌های داخلی باید ناظر بر «امیدآفرینی» باشد، اظهار کرد: ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشور باید مورد تأکید قرار گیرد.  البرزی خاطرنشان ساخت: رسانه‌های بیگانه به هیچ‌یک از ظرفیت‌های امیدآفرین در کشور‌ اشاره نمی‌کنند؛ در حالی که ایران در چهارراه‌ ترانزیتی دنیا واقع شده است و جوانان نیز از جمله دیگر ظرفیت‌های ما هستند.
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی نیز نیازمند بازگو شدن برای افکار عمومی است تا به‌صورت ملموس بازخوانی گردد.