kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
آیت‌الله اراکی:

علت مشکلات کشور به قدرت رسیدن افراد بی‌اعتقاد به مبانی ولایت الله است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تجلی ولایت الله و فرهنگ ولایتمداری مقاومت در برابر ولایت شیطان و شیاطین است وگرنه پیش از انقلاب هم مردم معتقد به ولایت و ولایتمدار بوده‌اما در برابر ولایت طواغیت ساکت و مطیع بودند.



قم ـ خبرنگار کیهان:

آیت‌الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در نشست انتخاباتی اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه که با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد، تشیع را فرهنگ اجرای احکام الهی در تمام شئون زندگی عنوان و تصریح کرد: در فرهنگ تشیع اوامر و نواهی الهی در تمام عرصه‌های زندگی به خصوص سیاست و فرهنگ و اجتماع و... باید جاری شود و فقه مجموعه قوانین این نظام الهی است.
وی افزود: سیاست یعنی تدبیر و اداره جامعه، در آن صورت در فرهنگ اسلامی تدبیر امور جامعه باید توسط معتقدین و ملتزم‌ترین فرد به مبانی اسلام ناب محمدی باشد که بحمدالله در کشور ما بعد از انقلاب اسلامی این امر مهم حاصل شد اما مشکل جای دیگری است.
آیت‌الله اراکی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو پرداخت و با‌اشاره به فیلم نشست وزیر خارجه با برخی رسانه‌های آمریکایی در اوج مذاکرات هسته‌ای، گفت: وزیر خارجه ما به صراحت گفت اگر این توافق زودتر امضا نشود رفقای ما در انتخابات پیش رو رای نمی‌آورند! یعنی رسما منافع گروه و یک حزب را بر منافع و مصالح کشور ترجیح داد! و شد آنچه که نباید می‌شد و کشور چند سال درگیر سخت‌ترین مشکلات اقتصادی و سیاسی شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: چرا باید قدرت را به دست کسانی سپرد که رسیدن به قدرت را بر منافع و مصالح ملی ترجیح می‌دهند؟ و حتی بالاتر از این، محرزالفسق هستند.
وی با طرح این سؤال که چند نفر از نمایندگان مجلس ششم الان در آمریکا و انگلیس رسما مشغول مزدوری برای دشمنان این کشور هستند؟ اینها چگونه وارد مجلس شدند و مجلس چگونه اینها را تحمل کرد؟ افزود: بله وقتی مسئولین ارشد با تسامح می‌گویند اصل بر برائت است و نیازی به احراز صلاحیت نیست، برخی با نفوذ در حاکمیت عامل گسترش مشکلات می‌شوند چون اعتقادی به ولایت خدا ندارند و دنبال هوس‌های خود و ارضای غرایز و شهوات خود حتی بیگانه‌پرستی هستند. در حالی که اصل برائت برای قضاوت و کیفر است نه سپردن مسئولیت. در سپردن مسئولیت باید افراد احراز صلاحیت شوند.
آیت‌الله اراکی تصریح کرد: در امور داخلی هم متأسفانه اینگونه است، برخی افراد غیر عادل و بی‌اعتقاد به ولایت الهی به نام متخصص و مصلحت بر مدیریت دستگاه‌ها گمارده می‌شوند و منشا مشکلات مهمی در جامعه می‌شوند مثل همین بانکداری که برخلاف اسلام و خود مایه تعمیق گرفتاری می‌شوند در حالی که قرار بوده راه‌حل مشکلات باشند!
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم باید هوشیار باشند و تحت تأثیر فضای دروغ و تهمت قرار نگیرند، راه‌حل پایان مشکلات، پالایش مدیریت کشور از افراد بی‌اعتقاد و غیر ملتزم به احکام الهی و متعهد به عدالت و دارای سلامت نفس است.
در حاشیه این نشست، اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه با امضای طوماری خواستار کاندیداتوری حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، ریاست قوه قضائیه در انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.