kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

ممنوعیت استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه (انگلیس)

وزیر آموزش و پرورش انگلیس، ممنوعیت استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما‌، به نقل از رسانه‌های انگلیس، «گوین ویلیامسون» با تاکید بر اینکه استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در دوران قرنطینه نظم آنان را به هم ریخته است، گفت: دانش‌آموزان نباید در مدارس از تلفن همراه استفاده کنند. وی با تقدیر از مدیرانی که استفاده از تلفن همراه در مدارس را ممنوع کرده‌اند از مدیران سایر مدارس نیز خواست متناسب با شرایط دانش آموزان مدارس در این باره تصمیم بگیرند تا آنان بتوانند بیشتر بر امور درسی متمرکز شوند.
وزیر آموزش و پرورش انگلیس همچنین با اشاره به پیامد‌های منفی استفاده دانش آموزان از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، افزود: تلفن‌های همراه می‌توانند زمینه‌ساز آزار و اذیت دانش‌آموزان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشد و سلامت روان دانش‌آموزان را به مخاطره‌اندازند. وی با بیان اینکه اکنون زمان آن رسیده است که دانش‌آموزان تلفن همراه را کنار بگذارند، گفت: فناوری‌های نوین به ویژه در دوران قرنطینه و تعطیلی مدارس بسیار ارزشمند بوده است و ما از استفاده بهینه و مطلوب از این فناوری‌ها پیشتیبانی می‌کنیم.
ویلیامسون همچنین گفت: استفاده از تلفن‌های همراه سبب کم تحرکی و دور شدن دانش‌آموزان از ورزش و بازی‌های سنتی شده است. وی با تاکید بر آمادگی وزارت آموزش و پرورش انگلیس در کمک به اولیای مدارس در اجرای طرح ممنوع کردن استفاده از تلفن همراه در مدارس اظهارداشت: مدتهاست که به مدیران مدارس مجوز ممنوع کردن استفاده دانش آموزان از تلفن همراه داده شده است.
بر اساس گزارش‌های منتشر شده در انگلیس، بیشتر مدارس این کشور استفاده دانش آموزان از تلفن همراه را در مدرسه ممنوع کرده‌اند و حتی در وقت ناهار و زنگ‌های تفریح نیز دانش‌آموزان اجازه استفاده از تلفن همراه را ندارند. پیش‌تر «مت هنکوک» وزیر بهداشت و درمان انگلیس با ابراز نگرانی از آثار سوءاستفاده نامطلوب از تلفن همراه بر سلامت جسمی و روان به ویژه نوجوانان و جوانان، از مدیران مدارسی که استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه را ممنوع کردند قدردانی کرده بود.