kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۴۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی رئیس ‌رژیم صهیونیستی را به‌گریه ‌انداخت

رئیس‌رژیم صهیونیستی حین صحبت درباره اختلافات عمیق داخلی، در پارلمان این رژیم به‌گریه افتاد و از اینکه در 7 سال ریاستش شاهد برگزاری 6 دوره انتخابات پارلمانی بوده، اظهار تاسف کرد. رژیم صهیونیستی در یکی از بدترین بحران‌های داخلی خود گرفتار شده است.


سرویس خارجی-

اختلافات شدیدی میان احزاب سیاسی در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد که این موضوع باعث شده انتخابات پارلمانی این رژیم از سال ۲۰۱۸ همچنان در بن‌بست باقی بماند.
چهارمین رأی‌گیری انتخاباتی طی تقریبا دو سال گذشته در حالی در فلسطین اشغالی برگزار شده که هیچ یک از فهرست‌های انتخاباتی موفق به کسب حدنصاب برای تشکیل کابینه نشده‌اند که این مسئله رئیس‌رژیم صهیونیستی را مجبور به تعیین مجدد «بنیامین نتانیاهو»‌ به عنوان مأمور تشکیل کابینه کرده است؛ نتانیاهو خود در سه پرونده فساد، سوءاستفاده از اعتماد عمومی و پذیرفتن رشوه متهم است. این بن بست اشک رئیس ‌رژیم صهیونیستی را در آورد.
منابع صهیونیستی، از‌گریه «رووین ریولین» رئیس‌ این رژیم در کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی)‌ خبر دادند. وبگاه خبری «عربی۲۱» به نقل از روزنامه عبری‌زبان «جروزالم پُست»‌ گزارش داد ریولین هنگامی که درباره اختلافات داخلی در فلسطین اشغالی صحبت می‌کرد،‌‌گریه و در عین حال، از اینکه طی هفت سال ریاستش‌، 6 دوره انتخابات پارلمانی برگزار کرده ابراز تأسف کرده است.
نتانیاهو را علنی محاکمه کنید
همین اختلافات شدید داخلی طی ماه‌های گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های این رژیم داشته است. در همین ارتباط، روزنامه صهیونیستی‌هاآرتص در یادداشتی، بنیامین نتانیاهو را به باد انتقاد گرفت و خواستار محاکمه علنی او شد: «او باید به خانه‌اش برگردد».
این روزنامه با اشاره به چهار انتخابات پارلمانی طی 2 سال گذشته و عدم توانایی احزاب شرکت‌کننده در تشکیل دولتی مستقل نوشت: «تا الان عادت کرده بودیم که بعد از هر نبرد انتخاباتی، کابینه تشکیل می‌شد. گاهی خوب گاهی کم‌کیفیت‌تر اما به هر حال تشکیل می‌شود.
حالا ما بعد از چهار انتخابات بدون نتیجه قاطع قرار داریم و هر طرف آرزوی تشکیل دولت را دارد که ۶۱ نماینده کنست [پارلمان] از آن حمایت کند».‌
هاآرتص با بیان اینکه شخص بنیامین نتانیاهو مسبب همه مشکلات کنونی رژیم صهیونیستی است نوشت: «عدم امکان تشکیل دولت با ثبات، نتیجه روشن نخست‌وزیری است که حزبش را گروگان گرفته و آن را برای اهداف شخصی خود استفاده می‌کند؛ برای کسب مصونیت و لغو محاکمه‌اش».