kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۷۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

مستندسازی که علیه ایران امضا جمع می‌کند!(اخبار ادبی و هنری)

در بزنگاه‌های مختلفی، شاهد انتشار بیانیه‌هایی سیاسی از سوی گروهی از فیلمسازها هستیم که محور همه این بیانیه‌ها یک مستندساز است!



روز گذشته، ابتدا خبری با عنوان ‏«بیانیه ۱۸ فیلمساز علیه سند همکاری ایران و چین» در رسانه‌های بیگانه منتشر شد. خبری که خیلی زود با واکنش برخی از امضا‌کنندگان این بیانیه مواجه شد و آنها در مصاحبه‌هایی نسبت به سوءاستفاده از این بیانیه توسط رسانه‌های بدخواه ایران، اعتراض کردند. به گفته این فیلمسازان، آنها فقط خواستار شفاف‌سازی مفاد و محتوای سند همکاری ایران و چین هستند و نه مخالف اصل قراردادی که در جهت تقویت منافع ملی ایران است.
اما نکته مهم، ذکر اسم یک مستندساز نه چندان مطرح توسط یکی از فیلمسازهای امضا‌کننده این بیانیه است. «م، آ» که نامش در این بیانیه هم دیده می‌شود، یک به اصطلاح مستندساز است که قبلاً نیز اسم وی در بسیاری از بیانیه‌های سیاسی منتسب به سینماگران هم دیده شده است. از او به‌عنوان عامل جمع‌آوری امضا از سینماگران در پای بیانیه‌های سیاسی علیه ایران یاد می‌شود. بیانیه درباره حوادث آبان 98 مطابق با قرائت سرویس‌های جاسوسی بیگانه، بیانیه علیه ممیزی در سینما، تحریم جشنواره فیلم فجر و... این‌بار جمع‌آوری امضا و سوءاستفاده از اسامی ‌برخی از فیلمسازها علیه منافع ملی، از جمله حرکت‌هایی بوده‌اند که «م، آ» در همه آنها نقش محوری داشته است. بیانیه‌هایی که هیچ سودی برای سینمای ایران نداشته‌اند و صرفا به خوراکی تبلیغاتی برای محافل و رسانه‌های غربی علیه ایران تبدیل شده‌اند.