kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۳۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
بهروز افخمی‌ مطرح کرد:

ورود پول‌های بادآورده به سینما و شبکه خانگی توسط وابستگان سیاسی(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان «کوچک جنگلی» معتقد است: کسانی که پول‌های بادآورده به دست آورده‌اند و از لحاظ سیاسی وابسته هستند، پول خرد خود را برای ساخت یک فیلم یا یک سریال در شبکه خانگی هزینه می‌کنند که ارزش‌های طبقه متوسط را منعکس می‌کنند.




بهروز افخمی ‌در بخشی از یک مصاحبه با ایلنا، با بیان مطلب فوق گفت: این آثار تولیدی، محافظه‌کار هستند و جسارت ندارند. بطور کلی، این وضعیت سینمای ایران است؛ کرونا هم نقش کاتالیزور را ایفا کرد و به آنچه که در حال اتفاق افتادن بود، سرعت داد. ۹۰ درصد مردم سینما را‌ ترک کرده بودند و ۱۰ درصد باقیمانده گاهی به سینما می‌رفتند و از آنچه که می‌دیدند، منزجر شده بودند. انسان تا کجا می‌تواند چیزی را ببیند که با واقعیت زندگی روزمره سنخیتی ندارد.
وی افزود: تصور نمی‌کنم، افرادی که هزینه ساخت این فیلم‌ها را پرداخت می‌کنند برای بازگشت سرمایه اهمیتی قائل شوند. بازهم تأکید می‌کنم، پول آنها بادآورده است. جریان سیاسی که خود را لیبرال می‌داند و آزادمنشانه رفتار می‌کند، سرمایه‌گذاری برای ساخت یک سریال را سفارش می‌دهد. کسانی که به واسطه‌ پشتوانه سیاسی مبلغ هزار میلیارد تومان به دست می‌آورند، ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت یک فیلم هزینه می‌کنند. اگر۴۰ میلیارد تومان از هزینه سرمایه‌گذاری شده بازگردد، برای آنها هیچ اهمیتی ندارد اما این موضوع سبب نابودی سینمای ایران شده است، یعنی مردم فیلم‌ها را نمی‌بینند.