kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

انصارالله برای دومین بار طی هفته جاری، فرودگاه جده را در هم کوبید

انقلابیون و ارتش یمن برای بار دوم طی یک هفته، فرودگاه شهر «جده» را هدف حملات هوایی خود قرار‌دادند.


دیروز رسانه‌ها از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهر جده عربستان خبر دادند و متعاقب آن اعلام کردند که فرودگاه این شهر در نتیجه حملات یمنی‌ها، از حرکت بازایستاده و فعالیت آن، متوقف شده است. در همین رابطه، صابرین نیوز دیروز اعلام کرد که برای دومین بار ظرف هشت ساعت، حملات سنگینی علیه جده صورت گرفته و فعالیت فرودگاه این شهر بر اثر حملات فوق، متوقف شده است. پس از آن، رسانه‌های سعودی اعلام کردند که عربستان هدف حمله هوایی گسترده قرار گرفته است. «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی، هم این حملات را تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، المالکی اعلام کرد که عربستان در معرض حمله با پنج پهپاد یمنی قرار گرفت. او به اهداف یا مناطقی که مورد هدف قرار گرفت، اشاره‌ای نکرده است. حملات مشابه، قبلاً با یک پهپاد انجام می‌شده، اما اکنون این حملات، با چند پهپاد صورت می‌گیرد.
از سوی دیگر، خبرگزاری آسوشیتدپرس فاش کرد‌،سعودی‌ها حملات به مراکز حساس اقتصادی، که آخرین آن حمله به تأسیسات آرامکو در جده عربستان بوده، را سانسور کرده‌اند. این رسانه آمریکایی اعلام کرد: (مسئولان) شرکت آرامکو حمله اواخر هفته گذشته به این شرکت از سوی حوثی‌ها را کتمان کرند. این در حالی است که نرخ نفت خام در بورس ریاض، افزایش داشته است و دولت‌های غربی هم به اتباع خود در عربستان درباره خطرناک بودن حملات هوایی، هشدار داده بودند. این موارد، نشان می‌دهند که حملات اخیر کوبنده بوده است.» نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیراً بر دامنه حملات خود به مناطق مختلف عربستان، از جمله ریاض، جده‌،خمیس مشیط و جیزان افزوده‌اند و آن را در راستای مقابله با محاصره و ادامه حملات هوایی جنگنده‌های ائتلاف سعودی دانسته‌اند.