kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۲۲۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷

یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات همبستگی با مردم غزه در الخلیل

تظاهرات ضد صهیونیستی در همبستگی با مردم غزه همچنان در شهرهای جهان ادامه دارد و اعتراض‌ها در کرانه باختری به درگیری با نظامیان اسرائيلی منجر شد.
به گزارش خبرگزاری‌ها، در جریان تظاهرات همبستگی با مردم غزه در کرانه باختری 12 جوان فلسطینی در نتیجه یورش صهیونیست‌ها مجروح شدند.
این تظاهرات که در شهر الخلیل بعد از نمازجمعه برگزار شد تظاهرکنندگان ضمن سر دادن شعارهای ضد اسرائيلی جنایات این رژیم در غزه را محکوم کردند.
به گفته شاهدان عینی ده‌ها نفر از  فلسطینی‌ها بر اثر استنشاق گاز سمی دچار تنگی نفس شدید شدند. نظامیان صهیونیست به خبرنگاران هم رحم نکردند و تعدادی از آنها را که سرگرم تهیه گزارش بودند، بازداشت کردند.
تظاهرات مشابه ضد صهیونیستی در شهرهای اکوادور و اردن نیز برگزار شد.
در این حال به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از شبکه خبری «الجزیره»، فعالان کانادایی و آمریکایی یکسری اقدامات را برای بستن بنادر سواحل غربی این دو کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند تا مانع پهلو گرفتن کشتی باری تجاری رژیم صهیونیستی و تخلیه کالاهایش شوند.
این اقدام در واکنش به درخواست اتحادیه‌های فلسطینی و آفریقای جنوبی برای مسئول دانستن اسرائيل به خاطر نقض حقوق‌بشر به ویژه نقض حقوق فلسطینی‌ها در تهاجم اخیر به نوار غزه که باعث کشته شدن1900 فلسطینی شده صورت گرفته است.
در بیانیه این گروه آمده: فلسطین از ما خواست اقدام کنیم. کارگران فلسطینی و اتحادیه تجاری فدراسیون کل فلسطین از کارگران در سراسر جهان خواستند تا از دست زدن به کالاهای اسرائیلی بپرهیزند.
طرح مسدود کردن کشتی در صورت موفقیت، حمل و نقل تجاری رژیم صهیونیستی در سواحل غربی، آمریکا و کانادا را در تنگنا قرار می‌دهد.
یک پیرمرد 91 ساله هلندی پس از آنکه 6 نفر از بستگانش بر اثر حملات هوایی در نوار غزه کشته شدند مدال افتخاری را که از اسرائيل دریافت کرده بود باز پس فرستاد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هنک زانولی» 91 ساله که به خاطر پناه دادن یک یهودی در برابر اقدامات نازی‌ها از اسرائیل مدال افتخار دریافت کرده بود پس از هدف قرار گرفتن خانه بستگانش در جریان حملات هوایی به نوار غزه و کشته شدن 6 نفر از خویشاوندان وی این مدال راپس فرستاده است.
زانولی که یک وکیل بازنشسته است هفته جاری مدال افتخار اسرائیل را همراه با نامه‌ای برای سفیر اسرائيل در لاهه پس فرستاده است.