kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
داغ اهالی ورزش دوباره تازه شد

علی انصاریان ملی‌پوش پیشین فوتبال ایران درگذشت



علی انصاریان مدافع اسبق تیم ملی فوتبال ایران در اثر تشدید درگیری ریه‌اش به خاطر ویروس کرونا، جان به جان آفرین تسلیم کرد.
انصاریان که همزمان با زنده یاد مهرداد میناوند به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده بود، پس از مبارزه سخت با این ویروس نتوانست مقاومت خود را ادامه دهد و متاسفانه عصر دیروزساعت ۱۶:۱۵ دارفانی را وداع گفت.
این در حالی است که در روزهای گذشته وضعیت جسمانی انصاریان به شکلی امیدوارکننده تغییر کرده بود و حتی چند پیشکسوت پرسپولیس نیز گفت‌وگوی کوتاه تلفنی با او داشتند اما متاسفانه در ساعات آخر روز دوشنبه شرایطش به شکلی شد که تیم پزشکی وی را به خواب مصنوعی برد. در همین حین اخبار ضد و نقیض از بیمارستان فرهیختگان مخابره می‌شد که نگرانی‌های فوتبال را به دنبال داشت تا حدی که اهالی ورزش و سینما و... با انتشار چند استوری از مردم خواستند تا برای انصاریان دعا کنند. دکتر‌هاشمیان پزشک معالج او که خبر بیهوشی مصنوعی علی انصاریان را اعلام کرده بود، در یک لایو اینستاگرامی با لحنی ناامیدانه درباره وضعیت او صحبت کرد و داماد خانواده انصاریان هم به همین شکل نسبت به وضعیت جسمانی وی واکنش نشان داد تا اینکه این اتفاق تلخ به وقوع پیوست. درگذشت علی انصاریان در حالی اتفاق می‌افتد که فضای جامعه فوتبال تحت تاثیر مرگ نابهنگام مهرداد میناوند بر اثر کرونا قرار داشت و حالا یک پیشکسوت دیگر هم از جمع ستارگان فوتبال ایران جدا می‌شود.
علی انصاریان ۴۳ ساله سابقه ۷ فصل بازی برای پرسپولیس و یک سال حضور در استقلال را دارد. او همچنین شش بازی ملی انجام داد. انصاریان که سابقه پوشیدن لباس تیم‌هایی چون فجر شهید سپاسی، سایپا، استیل آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد تبریز و شهرداری تبریز را داشت فوتبال خود را در شاهین بوشهر به پایان رساند. او سابقه گلزنی به بایرن مونیخ و دروازه بان مطرح این تیم اولیور کان را با پیراهن پرسپولیس دارد.
انصاریان پس از پایان دوره بازی، یک قطعه موسیقی منتشر و در چیزی حدود ۲۰ فیلم سینمایی و سریال نیز بازی کرد و توانایی اش در این عرصه را نیز به نمایش گذاشت.
مدافع محبوب سرخابی‌ها در فیلم‌هایی چون پاداش سکوت، کلاف، شروع یک پایان، حکم تیر، دو روز تا ماندن، حس خوب زندگی،اژدر، کلوپ همسران و رمانتیسم عماد و طوبا نقش‌آفرینی کرد. «رمانتیسم عماد و طوبا» این روزها در جشنواره سی و نهم فیلم فجر در حال اکران است.
بیانیه خانواده انصاریان و درخواست از مردم:
 به مراسم خاکسپاری نیایید
در پی درگذشت علی انصاریان پیشکسوت محبوب و مطرح تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال کشورمان، خانواده این فوتبالیست فقید بیانیه‌ای صادر کردند. در این بیانیه ضمن تشکر از تمام اهالی فوتبال، هنر و همه مردم قدرشناس کشورمان بابت دعا در روزهای اخیر برای بهبودی و شفای کامل علی انصاریان، از همه مردم درخواست می‌شود تا امروز (پنجشنبه) در مراسم خاکسپاری این پیشکسوت فوتبال حضور پیدا نکنند. این درخواست خانواده علی انصاریان جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کروناست. خانواده انصاریان از همه مردم درخواست کردند تا ضمن قرائت فاتحه برای این فوتبالیست فقید تازه درگذشته و به جهت جلوگیری از ازدحام در مراسم خاکسپاری روز پنجشنبه(امروز) حضور پیدا نکنند تا بعداً اتفاق ناگواری رخ ندهد.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان این مصیبت را ابتدا به خانواده او و سپس اهالی ورزش و هنر تسلیت می‌گوید و برای دوستداران او از خداوند طلب صبر دارد.