kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۰۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح:

هرگز پرچم حاج قاسم را زمین نخواهیم گذاشت

رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید: در جوار مزار شهید سلیمانی تجدید عهد و پیمان کردم که هرگز پرچم حاج قاسم را زمین نخواهیم گذاشت و عاملان، مجریان و آمران این جنایت تقاص کارشان را خواهند داد.

به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری ظهر دوشنبه در همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیروهای مسلح جهت برقراری امنیت پایدار انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران واقعیتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام و کشور به شمار می‌رود و ان شاءالله به برکت خون شهدا ثمره بزرگ ۱۴ قرن مجاهدت را پاس بداریم.
وی با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) بیان کرد: خدا را شکر می‌گوییم که در کشور و زمانی به دنیا آمدیم که از برکت اسلام و چشمه جوشان فاطمی بهره‌مند می‌شویم. ما از حضرت سیدالشهدا (ع) آموخته‌ایم که حکومت اسلامی قابل قیاس با هیچ حکومتی نیست.
وی افزود: مکتب سلیمانی از کرمان شروع شد و این شهید والامقام دست‌پرورده مردم این دیار است.
وی با ‌اشاره به اینکه این مکتب از اسلام، عاشورا، اهل بیت و دفاع مقدس ریشه گرفته است، افزود: ویژگی‌های فردی و شخصیتی شهید سلیمانی اولین عامل رشد و سربلندی این سردار دلاور جهان اسلام است.
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این سردار دلاور جهان از زمانی در جبهه کرخه کور در مهر ۵۹ نبرد را آغاز کرد تا روز نهایت که به دست‌ اشقی‌الاشقیا به مقام والای شهادت نائل آمد حتی لحظه‌ای این پرچم را زمین نگذاشت. شهید سلیمانی در طول دوران دفاع مقدس روحیه جهادی، بن‌بست‌شکنی و حرکت در مسیر امام بزرگوار (ره) و نبرد بی‌امان با دشمن را بروز داد و در این مسیر حرکت کرد و نقشی اثرگذار در این دوران ایفا کرد.
سرلشکر باقری با بیان اینکه حزب‌الله لبنان در نبرد ۳۳ روزه چنان دشمن را به زانو درآورد که به التماس افتاده بودند، افزود: از دیگر اقدامات شهید سلیمانی می‌توان به مقابله با تروریست‌های تکفیری مانند داعش و صدها گروه همچون داعش که سوریه و عراق را به عنوان مقدمه نبرد در ایران در نظر گرفتند؛ ‌اشاره کرد.
سرلشکر باقری با ‌اشاره به اینکه خدمات گسترده سردار سلیمانی قابل بیان نیست و بنده فقط بخش کوچکی از آنها را ذکر کردم، گفت: سردار شهید سلیمانی خدمتش را با فرماندهی بر رزمندگان و مدافعان حرم در کشورهای اسلامی ادامه داد و سازماندهی کرد. امروز در جوار مزار سردار شهید سلیمانی تجدید عهد و پیمان کردم که هرگز پرچم حاج قاسم را زمین نخواهیم گذاشت و عاملان، مجریان و آمران این جنایت تقاص کارشان را پس خواهند داد.
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح کشور با ‌اشاره به اینکه تقاص خون سردار سلیمانی را خواهیم گرفت، افزود: در طول ۴۲ سالی که شاهد رفت و آمدهای دولت‌های گوناگون در آمریکا هستیم به همگان ثابت شد که روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور از این حزب و آن حزب نیت نهایی و رویکرد دشمن را تغییر نمی‌دهد و تفاوتی نمی‌کند که چه کسی بر سر کار می‌آید.
وی قطعیت دشمنی آمریکا با ایران اسلامی را حتمی دانست و عنوان کرد: نباید در این زمینه دچار سستی شویم چرا که اگر دشمن لحظه‌ای متوجه سستی ما در این زمینه شود برای تهاجم تردید نمی‌کند.
وی با ‌اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در جایگاه عالی‌تری نسبت به گذشته قرار دارد، افزود: آرزوی دشمنان برای نابودی نظام نقش بر آب شده است؛ در حالی امروز در جایگاه بالاتری نسبت به گذشته هستیم که دشمنان می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران چهل و یکمین سالگرد پیروزی‌اش را نبیند. امروز جمهوری اسلامی ایران سربلند، سرافراز با حفظ تمامی آرمان‌ها مسیر عزت و سربلندی را با قدرت طی می‌کند.
وی ادامه داد: تبیین و شناخت مکتب شهید سلیمانی نیاز به کالبدشکافی و درک عمیق دارد؛ رویکرد فرهنگی سردار سلیمانی برگرفته از فرهنگ عاشوراست.
سرلشکر باقری خضوع و افتادگی سردار سلیمانی در برابر مظلومان را رویکرد مردمداری این شهید بزرگوار دانست و اظهار کرد: در زمینه‌های مختلفی همچون حفظ منابع کشور، پایبندی به ارزش‌ها، تکریم جوانان و دفاع از محرومان از سردار سلیمانی درس‌ها آموخته‌ایم.نیروهای مسلح همواره در کنار مردم هستند و حتی زودتر از ارگان‌های مسئول در حوادثی زلزله، سیل و کرونا حضور پیدا کرده و کمک‌رسانی می‌کنند و این کار آنها بدون منت است.