kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس:

رانت 650 میلیون یورویی سرمایه‌گذار کرمانشاهی کذب است

سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رانت‌خواری 650 میلیون یورویی سرمایه‌گذار کرمانشاهی کذب محض است.


عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: رانت‌خواری 650 میلیون یورویی سرمایه‌گذار کرمانشاهی کذب محض است و هیچ رانتی در این خصوص اتفاق نیفتاده است.
وی با تصریح اینکه با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام دادم، هیچ رانتی در این قضیه پیدا نکردم، گفت: این شخص خدماتی را نیز به شهر کرمانشاه داشته و با اعتبار خود موادی که نیاز استان بوده را تأمین و وارد کشور کرده است.
مصری گفت: این شخص خوراک مرغ وارد شده به کشور را به شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی در قالب توافقنامه‌ای با بانک مرکزی فروخته و قرار بر این بوده که ظرف سه ماه هزینه ها را به وی بازگردانند.
وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق نمی‌افتاد در حال حاضر قیمت مرغ بیش از 12 هزار تومان بود و اگر به دلیل عدم وجود خوراک مرغ در کشور یک شوک به بازار مرغ وارد می‌شد و قیمت بالا می‌رفت، هیچ فردی پاسخگو نبود.
مصری ادامه داد: اگر رانتی اتفاق افتاده پس چه طور قیمت مرغ را در بازار پایین آورده، با وجود اینکه ابتدا اقدام به خرید کرده و هنوز پول آن را دریافت نکرده، لذا به نظر من رانتی در کار نیست.
وی بیان کرد: وقتی صحبت از رانت 650 میلیون یورویی می‌کنیم به ذهن مردم چنین متبادی می‌شود که عده‌ای پولی را بردند و خوردند، در صورتی که 650 میلیون یورو خوراک مرغ وارد کشور شده است.