kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۵۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
حامی شماره یک ترامپ و نتانیاهو مُرد

«شلدون آدلسون» میلیاردر سرشناس صهیونیست آرزوی نابودی و بمباران ایران را به گور برد

میلیاردر سرشناس صهیونیست و صاحب یکی از بزرگترین شبکه‌های قمارخانه در جهان، در سن ۸۷ سالگی مُرد. او یکی از وفادارترین حامیان ترامپ و نتانیاهو بود.



رسانه‌ها خبر دادند شلدون آدلسون کازینودار میلیاردر صهیونیست و حامی شماره یک ترامپ، در سن ۸۷ سالگی مُرد.
او یکی از حامیان مالی اصلی ترامپ بود که البته مواضع بسیار تندی هم علیه ایران داشت و حتی پیشنهاد حمله اتمی به کشورمان را هم مطرح کرده بود.
به گزارش مشرق، آدلسون از دوستان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود و کمک‌های گسترده مالی‌اش به جمهوری‌خواهان آمریکا و مراکز مطالعاتی طرفدار اسرائیل در واشنگتن او را به یکی از پر نفوذترین حامیان گروه‌های طرفدار تحریم و برخورد نظامی با ایران تبدیل کرد.
اما اسم وی دوباره هنگامی بر سر زبان‌ها افتاد که اظهار نظری غیر منتظره در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۳ در دانشگاه یشیوا مطرح کرد.
آدلسون- آبان 92- در اظهار نظري جنجال‌برانگيز گفت: «رئیس جمهور آمریکا باید اول به ارتش دستور بدهد یک بمب اتمی بر روی کویر ایران بیندازند، آن وقت به رئیس جمهور ایران تلفن بزند و بگوید: «آن بمب را دیدی؟ بمب اتمی بعدی در تهران فرود خواهد آمد!»
رهبر معظم انقلاب- 12 آبان 92- در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان در بخشی از فرمایشات خود به ادعای مضحک یکی از سرمایه‌داران آمریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود اشاره کردند و فرمودند: «اگر آمریکایی‌ها راست می‌گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه‌گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند».
حالا یکی دیگر از دشمنان جمهوری اسلامی ایران به درک واصل شد و آرزوی نابودی ایران را با خود به گور برد.