kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۸۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹

مشکل «تک‌تیرانداز» با ضرب‌الاجل جشنواره فجر!(اخبار ادبی و هنری)

فیلم «تک تیرانداز» با محوریت «شهید عبدالرسول زرین»(ماهرترین تک‌تیرانداز جنگ تحمیلی) محصول جدید روایت فتح، از معدود فیلم‌های دفاع مقدسی متقاضی حضور در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر است که در راه رسیدن به این جشنواره دچار مسائلی شده که به سادگی قابل حل است!



ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده فیلم «تک‌تیرانداز» در گفت‌وگو با کیهان با‌ اشاره به اینکه امیدوار است این فیلم به‌دلیل تولید سنگینی که تکمیل آن به وقت بیشتری نیازمند است از آثار شاخص این دوره از جشنواره فیلم فجر شود، گفت: با توجه به سنگین بودن تولید فیلم «تک‌تیرانداز» و همچنین محدودیت‌های کرونایی، مرحله تصویربرداری آن تقریبا دو هفته است که تمام شده است. با اینکه همزمان با تصویربرداری، تدوین هم شروع شده بود اما با توجه به تولید و نیازهای تصویری سنگین، هنوز هم کار ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای رساندن فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره، ما نسخه‌ای از فیلم را به جشنواره تقدیم کرده‌ایم. اما برای ارزیابی، باید نسخه اصلی رویت شود؛ این درحالی است که برای تکمیل کار و رسیدن به کیفیت مطلوب، ما قطعا به زمان بیشتری نیاز داریم. یکی از رسالت‌های مهم وزارت ارشاد و جشنواره فیلم فجر این است که به ارتقای کیفی سینمای ایران کمک کنند و قطعا مهلت دادن به فیلم‌هایی مثل فیلم ما کمکی به بالا رفتن کیفیت فیلم است. به‌ویژه فیلم «تک‌تیرانداز» که شاید از معدود فیلم‌های دفاع مقدسی جشنواره است.
این تهیه‌کننده تصریح کرد: ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای جشنواره امسال را نمی‌فهمم؛ چون در این دوره، هم نمایش فیلم‌ها محدودتر است و هم هیئت انتخاب در کار نیست و هیئت داوران هم باید 50، 60 فیلم را ببینند که تا زمان نزدیک به آغاز جشنواره طول خواهد کشید. حتی اگر در شرایط عادی سال‌های گذشته هم به یاد داریم که برخی از فیلم‌ها تا یکی دو روز مانده به جشنواره آماده شده و به جشنواره راه یافته‌اند. اما نگرانی ما این است که ضرب‌الاجل اعلام شده، موجب فشار به گروه تولید شود و به کیفیت مطلوب فیلم لطمه وارد شود.
اصغری در پایان تأکید کرد: بنابراین، راه‌حل منطقی که به نفع سینما و جشنواره فجر هم هست این است که به فیلم‌هایی مثل «تک‌تیرانداز» که مراحل فنی سنگینی دارند و عدم انجام این مراحل، زحمات گروه را هدر خواهد داد، فرصت لازم برای تکمیل و ارتقای کیفیت فیلم داده شود.