kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

ایجاد 500 هزار فرصت شغلی تا پایان سال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قم گفت: براساس مذاکراتی که با بانک‌ها انجام شده است 7 هزار میلیارد تومان برای کمک به بخش تولید و توسعه صنایع در نظر گرفته شده و در مورد اشتغال تا پایان سال 500 هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی ربیعی در مراسم بهره‌برداری از پروژه 140 واحدی مسکن مددجویان بهزیستی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در قم، با اشاره به اینکه 500 هزار نفر به بیمه‌شدگان افزوده شده است گفت: تاکنون برای بیمه سلامت 6 میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند، و از میان تعداد ثبت‌نام کنندگان 4 میلیون و 800 هزار نفر دفترچه دریافت کرده‌اند که به زودی این دفترچه‌ها به کارت‌های الکترونیک سلامت تبدیل می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح شناسایی فقرا به دست رئيس جمهور در حال انجام است، تصریح کرد: برنامه‌های جدید هدفمندی در آینده مختص این دسته از افراد است که توسط وزارت رفاه شناسایی می‌شوند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شعار سال وزارت رفاه با عنوان «بهزیستی در خانه» گفت: با قول‌هایی که وزیر بهداشت داده کسی در صف و نوبت بهزیستی قرار نمی‌گیرد و همه مددجویان از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند. ربیعی در ادامه از افتتاح 3 هزار و 800 واحد مسکونی در هفته دولت خبر داد و افزود: تا پایان سال 20 هزار واحد برای مددجویان آماده خواهد شد. وی از مجهز شدن بیمارستان منطقه کارگرنشین قم به 120 طرح خبر داد و گفت: زائرسرایی برای مددجویان کل کشور در قم احداث می‌شود که 500 میلیون تومان به این کار اختصاص داده شده است. پروژه140 واحدی مسکن مددجویان بهزیستی قم در مساحت 15 هزار و 120 متر در قالب 140 واحد مسکونی 63 تا 96 متری ساخته شده است.