kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۷۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
رئیس‌قوه قضائیه:

وجه مشترک آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی دفاع جانانه از ولایت فقیه است

رئیس‌قوه قضائیه گفت: آیت‌الله مصباح یزدی در حوزه علمی با تمام وجود پای دفاع از ولایت فقیه بود و حاج قاسم سلیمانی در حوزه عملی و میدان داری و مجاهدت در اجرای فرمان ولی، مدافع ولایت فقیه بود.

 به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضائیه با تسلیت درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی و گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت دکتر محسن فخری‌زاده، وجه مشترک آیت‌الله مصباح یزدی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دفاع از رکن رکین انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه دانست و اظهارداشت: آیت‌الله مصباح یزدی در حوزه علمی با تمام وجود پای دفاع از ولایت فقیه بود و حاج قاسم سلیمانی در حوزه عملی و میدان‌داری و مجاهدت در اجرای فرمان ولی، مدافع ولایت فقیه بود.
اتحادیه اروپا و کمیساریای حقوق بشر
زمان ترور شهیدان فخری‌زاده و سلیمانی کجا بودند؟
وی در بخش دیگری از سخنان خود با‌اشاره به عکس‌العمل اتحادیه اروپا و کمیساریای حقوق بشر نسبت به یک قصاص که در یکی از شهر‌های کشورمان انجام شده است، عنوان کرد: آنها ما را به پایبندی به قوانین بین‌المللی توصیه کردند و در اینجا سؤال من از اتحادیه اروپا و کمیساریای حقوق بشر این است که در زمان ترور شهیدان فخری‌زاده و سلیمانی این قوانین بین‌المللی کجا بودند و چرا با استناد به همین قوانین، این تروریسم‌های دولتی و رسمی آمریکایی و صهیونیستی را محکوم نکردند؟
مخالفت سازمان بازرسی
با مصوبه افزایش پلکانی قیمت خودرو
رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور در این جلسه از ارائه پیشنهاد‌های این سازمان برای اصلاح مصوبه شورای رقابت برای افزایش پلکانی قیمت خودرو خبر داد و گفت: مصوبه شورای رقابت موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد که ما همچنان بر لزوم اصلاح آن تاکید داریم.
حل مشکل آب شرب قم
حجت‌الاسلام درویشیان همچنین با‌اشاره به سفر اخیر خود به قم برای بازدید از شهرک صنعتی این شهرستان و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی، افزود: پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه قم که باید سال ۹۵ بهره‌برداری می‌شد، اما با ۸۰ درصد پیشرفت به دلیل اهمال پیمانکار متوقف شده بود، خلع ید شده و با انتصاب پیمانکار جدید مقرر شد این پروژه تا ۸ ماه آینده تکمیل شود که در صورت بهره‌برداری از آن، آب شرب قم و برخی شهر‌های دیگر از جمله خوانسار و سلفچگان تا ۲۵ سال آینده تامین خواهد شد.
وی درباره آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به ویژه تهران نیز اعلام کرد: قانون هوای پاک مصوب سال ۹۶، وظایف وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها را در این زمینه مشخص کرده و ما ۱۵ علت موثر در این زمینه را بررسی و ترک فعل مسئولان مربوطه در انجام قانون را احصاء و به مجلس اعلام کردیم.
‌ترک فعل مسئولان در اجرای قانون «هوای پاک»
با جدیت دنبال شود
رئیس‌قوه قضائیه در واکنش به گزارش رئیس‌سازمان بازرسی و گزارش دادستان کل کشور در این زمینه گفت: قانون هوای پاک وظایفی را برای مسئولان و دستگاه‌های مختلف مشخص کرده و معلوم می‌شود وقتی با این معضل مواجه می‌شویم مسئولی کم‌کاری و ترک‌فعل کرده است که نباید نسبت به این موضوع ملاحظه کرد، چون مردم ضرر می‌کنند.
رئیسی با تاکید بر اینکه نباید در برابر نقض حقوق عامه سکوت کرد و اجازه داد مردم به خاطر ترک فعل برخی مسئولان و عدم اجرای قانون آسیب ببینند، به دادستان کل کشور تاکید کرد موضوع را از طریق معاونت حقوق‌عامه پیگیری کند.