kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۷۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶

آغاز عملیات اجرایی بنای یادمان شهید سلیمانی

عملیات اجرایی بنای یادمان شهیدان قاسم سلیمانی و همراهانشان طی مراسمی با حضور محمد جلال‌مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات و پیروز حناچی شهردار تهران آغاز و در این مراسم به ویژگی‌ها و خصوصیاتی که شهید سلیمانی را جاودان کرد، اشاره شد.


به گزارش خبرنگار کیهان، مراسم آغاز عملیات اجرایی بنای یادمان شهیدان سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان، دیروز ۱۵ دی‌ماه با حضور مسئولان ستاد بازسازی عتبات و شهرداری تهران در کنار دریاچه خلیج فارس برگزار شد.
یکی از مسیرهای توسعه فرهنگ‌ و مکتب سلیمانی احداث یادمان سردار سلیمانی است
در ادامه محمد جلال‌مآب، رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اینکه مدت‌ها به فکر بودیم که برای مکتب شهید سلیمانی چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم، اظهار داشت: با بررسی مختلف و مشورت موضوع بین دوستداران سردار سلیمانی، به این جمع‌بندی رسیدیم که بنای یادبود حاج قاسم را در پایتخت جمهوری اسلامی ایران بنا کنیم و همه نسل‌ها به یاد سردار سلیمانی و آنچه ایشان برای دفاع انسانیت و مقابله با تروریست در منطقه فعالیت کرد، باشند.
وی افزود: احداث بنای یادمان سردار سلیمانی و همراهانش در ایران و عراق به منظور این است که همه انسان‌هایی به این نوع تفکر و رشادت احترام قائل هستند، بتوانند درجایی به اندیشه و مکتب سلیمانی، این ارادت را ابراز کنند.
جلال‌مآب با بیان اینکه یکی از مسیرهای توسعه فرهنگ ‌و مکتب سلیمانی احداث یادمان سردار سلیمانی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در اولین سالگرد شهدای مقاومت عملیات ساخت یادبود سردار سلیمانی و همراهانشان آغاز می‌شود و امیدواریم در دومین سالگرد این شهدای عزیز این بنای یادبود را رونمایی کنیم.
وی ضمن تقدیر از حضور مسئولان و به‌ویژه خانواده شهدا در این مراسم گفت: ما مدیون شهدایی هستیم که امنیت و موج بیداری اسلامی را در منطقه زنده کردند و نتایج آن روزبه‌روز بیشتر می‌شود. اقدامات این عزیزان در تاریخ ثبت شده است و امیدواریم بتوانیم مسیر آنها را ادامه دهیم.
وصیت‌نامه ‌سردار سلیمانی ولایت‌نامه حاج قاسم بود
در ادامه حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه انسانی که محدود به زمان و‌ مکان است، اگر با نیت الهی حرکت کند، خداوند به این محدودیت عمق و اثرگذاری می‌دهد و خدا با او‌معامله می‌کند، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی مصداق بسیاری از آیات قرآن کریم است. ایشان متوجه شد که به‌دلیل ایمان به خدا است که شیطان بزرگ به ما و کشورهای اسلامی هجمه برده است.
وی با بیان اینکه می‌توان برای شهید سلیمانی که چندبُعدی بودند آیات الهی زیادی را برای نمونه آورد، افزود: برخی تلاش می‌کنند مصداق یک آیه باشند اما شهید سلیمانی مصداق بسیاری از آیات قرآن بود. او فهمید فرعون اکنون برخی کشورهای اسلامی و عربی را به دستمال کثیفی تبدیل کرده است و پس از استفاده به دور می‌اندازد.
حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه دشمنان در منطقه و تحلیل‌هایشان همواره نام حاج قاسم را می‌آوردند، گفت: سردار آرزو‌ می‌کرد در سرزمین عراق به شهادت برسد و گفته بود دوست دارم در این سرزمین شهید شوم، چون ما مسلمان جهانی هستیم و در برابر استکبار جهانی فعالیت می‌کنیم.
رئیس هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه دشمنی آمریکا با ایران و استکبارستیزی حاج قاسم به قدری بود که ترامپ شیطان اکبر اینچنین اقدام به ترور سردار مقاومت‌ کرد، تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین نزدیک سحر نشسته بودم که پیرمرد عرب، فرنی درست می‌کرد و می‌گفت، این منطقه را حاج قاسم نجات داد. به او‌ گفتم پس نقش شما چه بود؟ در جواب گفت که ما صفرهایی بودیم در کنار حاج قاسم معنا پیدا کردیم. یعنی حاج قاسم به ما جهت و اراده می‌داد.
‌وی با بیان اینکه وصیت‌نامه حاج قاسم ولایت‌نامه او است، تصریح کرد: دیپلماسی عزتمدارانه ما در گرو حاج قاسم است. امروز جهان سلطه عقب رفته، البته آنها چهره قدرت می‌گیرند اما در برابر استقامت ایران کاری نمی‌توانند کنند.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آیاتی از قرآن که می‌فرماید «کسی اطاعات از خدا و رسول کند در قیامت در گروه کسانی است که خدا به او‌ نعمت داده است و در میان صدیقین و شهدا خواهد بود»، گفت: حاج قاسم مصداق این آیه از قرآن هم بود. او فهم زندگی این جهانی را در حد اعلا داشت و برای همین هم رهبری به مکتب سلیمانی اشاره کردند. ان‌شاءالله که ما هم از او درس بگیریم و عامل به قرآن باشیم و شهید سلیمانی دستگیر ما در جهان باشد.
در ادامه این مراسم محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و حناچی شهردار تهران نیز به ایراد سخن پرداختند.
‌در پایان این مراسم که با حضور خانواده شهیدان طارمی، پورجعفری و سلیمانی برگزار شد، ‌یادمان شهید سلیمانی و همراهانشان‌ به‌صورت ویدئوکنفرانس در دریاچه چیتگر کلنگ زده شد.