kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
آخرین خبرها از جنگ غزه

طرح استعفای نتانیاهو سرپوش صهیونیست‌ها بر جنایات وحشیانه جنگی

مقامات، شخصیت‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی برای فرار از مخمصه جنگ و سرپوش گذاشتن بر جنایات وحشیانه جنگی در غزه در پی برکناری نتانیاهو هستند.
به گزارش خبرگزاری‌ها، شائول موفاز وزیر دفاع سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد، شهرک‌نشینان اعتماد خود را به نتانیاهو از دست داده‌اند چرا که وی در تامین امنیت و حفاظت از جان شهرک‌نشینان موفق نبوده است.
«ایتان کائیل» رئیس فراکسیون حزب مخالف کارگر در کنست رژیم صهیونیستی به شدت از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم انتقاد و اعلام کرد وی باید استعفا بدهد.
وی افزود، اوضاع امنیتی اسرائیل در جریان جنگ غزه به شدت نابسامان شده است و این امر به دلیل ضعف، دستپاچگی و ناکارآمدی نتانیاهو در مدیریت جنگ است و باید وی استعفا دهد.
موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای فرار از این اتهام که سران اسرائیل جنایتکار جنگی هستند، پیشنهاد کرد غزه به عنوان سرزمین دشمن در نظر گرفته شود تا بتوان از جنایاتی که اسرائیل در این منطقه مرتکب شده تبرئه شود!
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در مورد ضعف ارتش این رژیم در جنگ غزه و مواجهه با نیروهای مقاومت زبان به اعتراف گشودند و نتانیاهو را مسئول این جنگ شکست خورده توصیف کردند.
تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد اسرائیلی‌ها می‌دانستند حماس تونل حفر می‌کند اما زمانی که نیروهای ارتش وارد این تونل‌ها شدند مشکل آغاز شد زیرا در ارتش اسرائیل نظریه‌ای برای جنگ در تونل و زیر زمین وجود نداشت و تعداد و نوع تونل‌ها ارتش را بهت‌زده کرد.
از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی به علت جنایات بسیار در غزه مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است و از آن هراس دارد که کمیته بین‌المللی در مورد جنگ غزه تشکیل شود.
تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد، عملیات صخره سخت به سازمان ملل کشیده شد اما نه آن گونه که اسرائیل می‌خواست، دبیرکل سازمان ملل از این که ارتش اسرائیل مقرهای سازمان ملل را هدف قرار داده انتقاد کرد و خواستار تحقیق در این زمینه شد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین با اشاره به واکنش‌های جهانی در مورد جنگ غزه گزارش داد بسیاری از کشورها حتی دولت‌های دوست اسرائیل جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌اند.
این در حالی است که وزیران خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس با صدور بیانیه‌ای خواستار پایبندی نیروهای فلسطینی و رژیم صهیونیستی به آتش‌بس شدند.
مقامات و شخصیت‌های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در آغاز حمله به غزه نتایج این حمله یکجانبه را پیش‌بینی نمی‌کردند و نمی‌دانستند این جنگ نیز همانند جنگ‌های پیشین اسرائیل به رسوایی و بی‌آبرویی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.
فشار افکار عمومی و گسترش انزجار جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و تمرد نظامیان صهیونیست از اعزام به جبهه از جمله عواملی است که تئوریسین‌های نظامی این رژیم را با ناامیدی و ناکامی مواجه کرده است.
در چنین شرایطی مقامات سیاسی و نظامی تل‌آویو می‌کوشند برای فرار از مخمصه جنگ و اتهام جنایات جنگی تقصیر را به گردن بنیامین نتانیاهو بیندازند و از این راه بر جنایات هولناک جنگی در غزه سرپوش بگذارند.
به اعتقاد کارشناسان این اقدام ترفندی برای فرار از اتهامات پیش روی رژیم صهیونیستی است که با برکناری نتانیاهو وانمود کند اتفاقی نیفتاده و همه تقصیرات بر عهده نتانیاهو بوده است.
به دنبال تمرد نظامیان از نرفتن به جبهه جنگ نتانیاهو تهدید کرده سربازان یا باید به جنگ بروند یا استعفا دهند.
وزرای خارجه این سه کشور اروپایی خواستار لغو محاصره کامل غزه شدند و برای برقراری آتش‌بس دائمی در منطقه اعلام آمادگی کردند.
از قاهره نیز خبر می‌رسد که هیئت فلسطینی مذاکره‌کننده درباره آتش‌بس اعلام کرد اگر هیئت اسرائیلی برای ادامه مذاکرات پیش‌شرط بگذارد این هیئت قاهره را ترک می‌کند.
این در حالی است که «عاموس گلعاد» عضو هیئت صهیونیستی در گفت‌وگوهای آتش‌بس اعلام کرد توقف حملات موشکی و خلع‌سلاح حماس شرط اصلی برای بازگشت هیئت اسرائیلی به قاهره است.
نیروهای مقاومت نیز با رد این شروط اعلام کردند رژيم صهیونیستی خواستار مذاکره و آتش‌بس نیست به همین دلیل حملات موشکی به سرزمین اشغالی متوقف نخواهد شد.
اسامه حمدان مسئول روابط بین‌الملل حماس در این باره گفت، موازنه قوا میان مقاومت و رژیم صهیونیستی تغییر کرده است.
وی توضیح بیشتری درباره این تغییر تاکتیک جنگی مقاومت نداد.
وی گفت: جنبش حماس نوارهای ویدیویی در اختیار دارد که عامل رسوایی ارتش اسرائيل به شمار می‌روند؛ در این نوارها تلفات ارتش رژیم صهیونیستی و ضعف نیروهایش در برابر ایستادگی رزمندگان مقاومت به تصویر کشیده شده است.
حمدان خاطرنشان کرد: ایستادگی امت مسلمان در کنار مقاومت در غزه باعث شد تا مقاومت در نوار غزه بتواند به پیروزی‌های مهم و بسیار چشمگیری دست یابد و تلفات سنگینی بر ارتش رژیم اسرائیل وارد کند.
وی افزود: ملت و رهبران فلسطین بر وحدت و یکپارچگی میان خود تاکید دارند و هیئت فلسطینی مذاکره‌کننده در قاهره با یکدیگر متحدند و برای اولین بار تمامی جریان‌های فلسطینی در آن حضور دارند.
این مقام حماس تاکید کرد: مقاومت تنها راه آزادسازی بیت‌المقدس است.
رژیم صهیونیستی روز گذشته در ادامه حملات وحشیانه خود به مناطق مختلف غزه 10 تن دیگر را در منطقه جبالیا مجروح کرد.
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک پایگاه آموزش مقاومت را در خان‌یونس هدف قرار دادند اما این حمله تلفاتی را در پی نداشت.
یک فلسطینی نیز در حمله رژیم صهیونیستی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.
آمار قربانیان حمله اسرائیل به غزه تاکنون ‍1916 شهید وحدود 10 هزار مجروح اعلام شده است.
سایر رویدادها
* شبکه تلویزیونی القدس اعلام کرد ارتش اشغالگر اسرائیل با توجه به جنگ غزه خواستار افزایش بودجه خود به 18 میلیارد «شکل» شد.
* روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست نوشت، تل‌آویو نگران استقرار نیروهای بین‌المللی در نوار غزه است.
* ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین گفت، دولت وی مصمم است اسرائيل را به جرم تجاوز بی‌‌رحمانه‌اش به نوار غزه به دیوان کیفری بین‌المللی بکشاند.
* دیدبان حقوق‌بشر اعلام کرد، رژیم صهیونیستی پس از پایان آتش‌بس موقت 99 منزل را  در غزه ویران کرد.
* بر اساس آمار وزارت بهداشت فلسطین در طول یک ماه جنگ بیش از 4500 نوزاد در نوار غزه متولد شدند.