kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۵۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹

نژادپرست آمریکایی در نیویورک 7 معترض به تبعیض نژادی را زیرگرفت

همزمان با تظاهرات هزاران نفر در ایالت‌های اوهایو و نیویورک، در اعتراض به قتل جوان سیاهپوست، به دست نیرو‌های پلیس، یک نژادپرست با خودرو به آنها حمله ور شد و هفت معترض را زیر گرفت.





کشتار سیاهان به دست پلیس آمریکا همچنان ادامه دارد؛ در جدیدترین مورد که آتش خشم سیاهان را دوباره برانگیخته است، چهارشنبه هفته گذشته یک جوان
سیاهپوست هدف شلیک معاون پلیس شهر کولومبوس در ایالت اوهایو قرار گرفت و جان خود را از دست داد.معاون کلانتر منطقه کلموبوس ایالت اوهایو، «کیسی گودسن» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی را با این ادعا که او سلاح گرم در دست داشته، با شلیک گلوله به قتل رساند.خانواده این جوان سیاه‌پوست ۲۳ ساله ادعای پلیس را رد کرده و می‌گویند او هنگامی که از دندان‌پزشکی بازگشت، در حالی که مقابل در منزل ایستاده و ساندویچی در دست داشت، از ناحیه کمر هدف اصابت گلوله قرار گرفت. فیلم مربوط به شلیک پلیس به این مرد سیاهپوست به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. پلیس اوهایو و مقامات اف بی‌آی اعلام کردند تحقیقاتی درخصوص این قتل به جریان افتاده است.با این وجود به دنبال علنی شدن این جنایت طی روزهای گذشته هزاران نفر در اوهایو و در برخی شهرهای آمریکا به خیابان‌ها ریختند و با پلیس درگیر شدند.
روز شنبه نیز هزاران نفر از مردم ایالت اوهایو آمریکا در اعتراض به این جنایت تظاهرات کردند. جمعیت هزاران نفری که در مرکز اوهایو تجمع کردند فریاد‌های «نه به پلیس نژادپرست» را سر می‌دادند. به نوشته خبر‌گزاری رویترز، معترضان خواستار شفافیت و اجرای عدالت در بررسی چگونگی قتل این جوان سیاهپوست شدند.بر اساس ویدئو‌های منتشر شده از این اعتراضات در رسانه‌های اجتماعی، معترضان به سمت مرکز شهر و مجلس ایالتی اوهایو راهپیمایی کرده و شعار «نه عدالتی وجود دارد و نه صلحی، نه به نژادپرستی پلیس» را سر دادند.برخی از معترضان نیز که افسران پلیس سواره یا پیاده آنان را همراهی می‌کردند خیابان‌ها را مسدود کردند. در نیویورک نیز یک نژادپرست با خودرو به تظاهرات «زندگی سیاهان مهم است»، حمله و دست کم 7 نفر را مجروح کرد. چهار نفر از مصدومان، جراحات سطحی برداشته‌اند، اما جراحات سه نفر دیگر شدید گزارش شده است.