kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۵۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
در شهرهای مختلف کشور انجام شد

تجمع دانشجویان و مردم در محکومیت ترور شهید فخری‌زاده

در پی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده، جمعی از مردم، طلاب و دانشجویان در تهران و برخی شهرهای ایران با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل این جنایت را محکوم کردند.

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران دیروز شنبه در اعتراض به ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان و مطالبه اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی اتمی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
در این تجمع دانشجویی که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، دانشجویان با سر دادن شعارهای رئیس‌مجلس شدی دم زدی از انقلاب نذار پشیمون بشه ملت از این انتخاب، دولت بی‌کفایت مایه ننگ ملت، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، الله اکبر، مرگ بر سازشگر، ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند،‌ای که بود مذاکره بر لبت خون شهید هسته‌ای گردنت، بازرسان آژانس اخراج باید گردند، خواص بی‌بصیرت مایه ننگ ملت، بازرس اسرائیلی اخراج باید گردد و مرگ بر نفوذی ضمن اعلام خشم و انزجار خود را از ترور ناجوانمردانه شهید فخری‌زاده خواستار اقدام مجلس برای اخراج بازرسان آژانس شدند.
 در این تجمع سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی خطاب به دانشجویان گفت: تمام حرف‌های منطقی و انقلابی که شما در این تجمع زدید حرف‌های درستی است و ما هم با تحلیل و نگاه شما هم نظر و همسو هستیم.
موسوی، نماینده تهران:
تعهدات داوطلبانه در برابر آژانس را
 تعلیق خواهیم کرد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با‌اشاره به اینکه طرح هسته‌ای با امضای ۵۰ نفر از نمایندگان در صحن مطرح خواهد شد و در اولویت قرار می‌گیرد، اضافه کرد: اگر این طرح تصویب شود بسیاری از خواسته‌های دانشجویان در مورد بازرسان، ارتقاء سطح غنی‌سازی، و پروتکل الحاقی تأمین خواهد شد؛ و اگر این طرح تصویب نشود طرح سه فوریتی راجع به تعلیق کلیه تعهدات داوطلبانه ایران که در مرحله جمع‌آوری امضاء است تقدیم مجلس خواهد شد.
موسوی بیان کرد: تعهدات داوطلبانه تعهداتی هستند که ایران قبلاً بر اساس قانون نسبت به آنها متعهد شده است و بخش عمده‌ای از مشکلاتی که هم داریم از جمله پروتکل الحاقی، بازرسی‌های فراپادمان جزو این تعهدات هستند.
وی بیان کرد: طرح سه فوریتی در دست اقدام نمایندگان موجب لغو و تعلیق تعهدات داوطلبانه که موجب شده‌اند تا بخش عمده‌ای از اطلاعات هسته‌ای در اختیار دشمن قرار بگیرند خواهد شد.
همچنین ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس و متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع دانشجویان حضور یافتند و سخنرانی کردند.
بیانیه دانشجویان؛
تأکید بر خروج از برجام و اخراج بازرسان آژانس
دانشجویان در پایان تجمع خود بیانیه‌ای قرائت کردند. در بخشی از این بیانیه خطاب به نماینده‌های مجلس شورای اسلامی آمده است: آقایان نماینده! هر چه سریعتر؛ طرح خروج از برجام را در دستور کار قرار بدهید، پروتکل‌های الحاقی را لغو کرده، رئیس‌جمهور و وزیر اطلاعات را به مجلس بکشانید و بابت کم کاری‌شان آنان را مواخذه کنید.
دانشجویان افزودند: همچنین از رئیس‌مجلس می‌خواهیم هرچه سریعتر به سیاسی بازی‌شان خاتمه داده و طرح‌هایی که رنگ و بوی سیاسی دارند را الساعه لغو کنند و طرحی که منجر به اقدامی مؤثر در عرصه بین‌الملل شود را در دستور کار قرار دهند.
در این بیانیه آمده است: در آخر اعلام می‌داریم ما دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی خواستار آن هستیم که فوراً طرح سه فوریتی اخراج بازرسان آژانس در صحن علنی تصویب شود و تا محقق نشدن این خواسته جنبش دانشجویی دست از پیگیری و مطالبه این مهم دست بر نخواهد داشت.
تجمع عصر جمعه دانشجویان تهران
مقابل نهاد ریاست‌جمهوری و شورای عالی امنیت ملی
گفتنی است همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران عصر جمعه با تجمع در مقابل شورای عالی امنیت ملی خواستار واکنش قاطع و محکم نسبت به ترور شهید فخری‌زاده شدند.
دانشجویان در دست‌نوشته‌هایی که با خود همراه داشتند به بازرسی از مراکز علمی کشور‌اشاره کرده و این ترور را نتیجه چنین اقداماتی دانستند.
تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشور شدند.
جمعی از دانشجویان با سردادن شعار «هیهات مناالذله» و «الله اکبر» از مقابل نهاد ریاست‌جمهوری به سمت شورای عالی امنیت ملی حرکت کرده و به جمع دانشجویان دیگری که در این محل در حال تجمع بودند، پیوستند.
مردم‌، طلاب و دانشگاهیان
ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند
جمعی از طلاب و مردم و دانشجویان شهرهای قم و مشهد و قزوین و شیراز و بندرعباس با برگزاری تجمع اعتراضی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کردند.
جمعی از طلبه‌ها و استادان حوزه علمیه قم به همراه برخی از مردم مومن و انقلابی این استان روز شنبه با تجمع اعتراضی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده رئیس‌سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را محکوم کردند.
در این تجمع که در مقابل بیت تاریخی امام راحل در میدان روح‌الله قم برگزار شد شرکت‌کنندگان با آتش زدن و لگدمال کردن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی اوج انزجار خود را از این اقدام تروریستی ابراز داشتند.
همچنین تجمع‌کنندگان با فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل‌سعود خائن خیانت‌ها و خباثت‌های استکبار جهانی و ایادی پلید و سازش کار آن را محکوم کردند.
 شرکت‌کنندگان با سر دادن شعارهای انقلابی، بر تداوم جهاد و مبارزه با جبهه استکبار جهانی تاکید کردند.
حجت‌الاسلام احمد پناهیان نیز طی سخنانی در میان تجمع‌کنندگان، آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسبب ترور شهید فخری‌زاده عنوان کرد و افزود: برای انتقام خون به ناحق ریخته این ابرمَرد علمی، جهادی و حماسی که تمام عمر خود را وقف خدمت به جامعه اسلامی کرد مهیا هستیم‌.
وی با ‌اشاره به دستاوردها و تلاش‌های فخری‌زاده برای کشف اقدام‌های پنهانی رژیم صهیونیستی، حفظ عظمت و مجاهدت‌های علمی این شهید بزرگوار را ضروری دانست و گفت: فخری‌زاده به اذعان دشمنان ابرمَرد علمی کشور به شمار می‌آید و راه او بن‌بست ندارد.
وی گفت: جوانان غیور کشور ادامه‌دهنده راه شهیدان هسته‌ای هستند و در این راه ثابت‌قدم هستند.
پناهیان با بیان اینکه واکسن کرونا با پیگیری‌های شهید فخری‌زاده به مرحله آزمایش انسانی رسیده است یادآور شد: نخستین کیت‌های آزمایش کرونا نیز توسط همین ابرمَرد پیگیری شد.
مردم مشهد مقدس هم در تجمعی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی حرکت مذبوحانه استکبار جهانی در ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، گروهی از مردم مشهدمقدس با تجمع در مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال شرق کشور ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کردند.
این گروه از مردم که با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این محل حاضر شده بودند این حرکت مذبوحانه را محکوم کردند.
مردم از دستگاه‌های مسئول خواستار برخورد قاطعانه با این حرکت رذیلانه در ترور یکی از ذخایر علمی کشور شدند.
جمعی از شهروندان قزوین نیز با حضور در مقابل استانداری قزوین خواستار برخورد جدی با عاملان ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشور شدند.
به گزارش ایرنا، جمعی از شهروندان قزوین ظهر دیروز در یک اقدام خودجوش و مردمی با حضور در مقابل استانداری قزوین بر انتقام سخت و برخورد جدی و قاطعانه با عوامل این ترور ناجوانمردانه تاکید کردند.
آنها ضمن محکوم کردن این اقدام ضد بشری، عروج آسمانی این شهید والامقام را به فرمانده معظم کل قوا، رئیس‌جمهوری، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و خانواده گرانقدر آن شهید عزیز تسلیت گفته و انتقام سخت و کوبنده از عاملان را مطالبه کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین نیز در میان این گروه حضور یافت و تاکید کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری پیگیری مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت در دستور کار قرار دارد و قطعا بدون هیچ اغماضی با عاملان این جنایت، قاطعانه و کوبنده برخورد خواهد شد.
منوچهر حبیبی گفت: مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه نیز باید بدانند راه این دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور ادامه خواهد یافت و تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ بخش‌هایی که ایشان به آنها ‌اشتغال داشت پیگیری خواهد شد.
دانشگاهیان خراسان رضوی هم با انتشار بیانیه‌هایی انزجار خود را از ترور شهید محسن فخری‌زاده اعلام و بر تداوم مسیر علمی وی تاکید کردند.
همچنین رئیس‌ نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: امروز باید در عرصه جهاد علمی بیشتر از گذشته بکوشیم و قله‌های علم را فتح کنیم.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی مطلق افزود: دشمنان کور دل انقلاب اسلامی امروز دانشمند بزرگ کشورمان شهید محسن فخری‌زاده را ترور و به شهادت رساندند اما خون این شهید باعث رشد و اتحاد بیشتر این انقلاب و نابودی و فروپاشی استکبار و اسرائیل خواهد شد.
جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان هرمزگان با برگزاری تجمعی مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس هم خواستار پیگیری حقوقی ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای کشور شدند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان هرمزگان با برگزاری تجمع مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس خواستار پیگیری حقوقی ترور ناجوانمردانه شدند محسن فخری‌زاده شدند.
دانشجویان بسیجی در این تجمع از دولتمردان خواستار پاسخ دندان‌شکن و قاطعانه به این اقدام ناجوانمردانه صهیونیسم و استکبار جهانی و همچنین پیگیری حقوقی وزارت امور خارجه و همچنین نهاد‌های ذیربط در این خصوص شدند.
تجمع‌کنندگان با سردادن شعارهایی اقدامات خصمانه صهیونیسم و آمریکای جنایتکار علیه ایران را محکوم کردند.
در این تجمع؛ بیانیه ‌این شورا درخصوص ترور شهید محسن فخری‌زاده قرائت شد.
لازم به ذکر است این تجمع با رعایت فاصله‌گذاری، پروتکل‌های بهداشتی و تعداد محدودی از دانشجویان برگزار شد.
جمعی از دانشجویان شیراز در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند.
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های شیراز نیز  در پی ترور ناجوانمردانه شهید محسن فخری‌زاده، با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مقابل دفتر وزارت امور خارجه نمایندگی استان فارس تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی، اعتراض و انزجار خود را از دولت‌های تروریست و استکبار جهانی اعلام کرده و خواستار انتقام از عوامل این جنایت شدند.
تروریست‌های بیگانه عصر جمعه- هفتم آذرماه- با کمین در مسیر خودروی حامل شهید دکتر محسن فخری‌زاده رئیس ‌سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.