kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی:

فشار اقتصادی حاصل نادانی افرادی است که چشم به دشمن دوختند

امام جمعه موقت تهران با ‌اشاره به بیکاری و فشار معیشتی، گفت: بعضی از افرادی که در اقتصاد باید مراقبت می‌کردند، چشمشان را به دشمن نمی‌دوختند، باید از امکانات داخلی استفاده می‌کردند.


حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در برنامه پیام جمعه شبکه یک سیما اظهار داشت: سعادت را در دنیا تحصیل می‌کنند. هرکه از دنیایش استفاده نکند، آخرت ندارد. در قرآن شریف دارد که «لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى» انسان حاصل کار خودش را در بهشت خواهد دید، اگر اینجا تلاش نکنیم، خدمت نکنیم، عبادت نکنیم، جهاد نکنیم، مبارزه نکنیم، انقلاب نداشته باشیم و تحولات درونی برای خودمان کسب نکنیم، بهشت را به ما مفتی نمی‌دهند. خدای متعال کم ما را زیاد می‌کند ولی اگر زمینه خودمان را فراهم نکنیم، به ما بهشت نمی‌دهد.
به گزارش فارس، وی افزود: از این جهت باید بدانیم که دنیا یک فرصت است یک تهدید، فرصت است برای کسی که می‌داند زندگی در این عالم مشکلات دارد، عقبه‌ها دارد، گردنه‌های سخت دارد. برای رسیدن به قله ما باید از قعر اسفل سافلین، نگاهمان به قله باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی ابراز داشت: خدا رحمت کند مرحوم آیت‌الله بهجت ما، روحی فداه را، فرمودند سعی کنید از حرم الهی خارج نشوید، مِن حرم الی حرم، همیشه حرمی باشید، حرامی نباشید، هر وقت انسان مرتکب حرام شد، مرتکب غفلت شد، از حریم الهی، از حرم خدا، از بارگاه انس دوست، بیرون رفته است. من حرم الی حرم.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: زندگی جبهه است؛ جنگ با فقر است، جنگ با جهل است، جنگ با دشمن غدار غارتگر است، جنگ با استعمارگران است، جنگ با نفوذی هاست، جنگ با بدذات‌هایی است که مردم آزارند.
وی خاطرنشان کرد: خدا پناهگاه‌هایی جهت مقاومت به ما معرفی فرموده؛ یک:
«اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهًْ» فرمود نماز برای شما پناهگاه است؛ هر وقت کم آوردید، هر وقت کارتان قفل شد، هر وقت به بن‌بست رسیدید، نماز بخوانید. در میان نمازها نماز استغاثه به حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها که ۵۱۰ بار در پنج سجده می‌گوییم یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی که این نماز را مرحوم محدث قمی در مفاتیح الجنان آورده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: خدا خودش به ما گفته است که از نماز کمک بگیرید تا در این فشارها کم نیاورید. «اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهًْ» صبر مقاومت است، ایستادگی است، استقامت است، خستگی‌ناپذیری است، صبر در سنگر ماندن و با فشارها فرار نکردن از جبهه است، صبر روزه است، ترک گناه است، پا روی شهوت گذاشتن است، صبر در غضب، جرعه غضب را فرو بردن است. امام جمعه موقت تهران افزود: با صبر زندگی را آرام کنید. با نماز زندگی را دارای پشتوانه قرار بدهید. وی با‌اشاره به بیکاری و فشار معیشتی، گفت: بعضی از افرادی که در اقتصاد باید مراقبت می‌کردند، چشمشان را به دشمن نمی‌دوختند، باید از امکانات داخلی استفاده می‌کردند. حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی خاطرنشان کرد: اینها را باید ان‌شاءالله با تقوا، معنویت، کار و تلاش و هماهنگی جبران کنیم. نهایتا خدا یک جمله فرموده «فَفِرُّوا إِلَى الله» شما در هر بلایی گرفتار بشوید، او که همیشه با شما هست خداست، «فَفِرُّوا إِلَى الله» به خدا پناه ببرید.