kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۲۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳

سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در ترکیه بازداشت شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که حبیب اسیود، سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» در ترکیه بازداشت و به تهران منتقل شده است.

خبرگزاری صدا و سیما با اعلام این خبر نوشت که حبیب کعبی معروف به حبیب اسیود، سرکرده گروه تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» است که در اقدامات تروریستی اوایل دهه هشتاد و همچنین  حمله تروریستی در روز ۳۱ شهریور ماه، در جریان رژه نیرو‌های مسلح در اهواز دست داشتند.
در این  حمله تروریستی، اعضای این گروهک پس از سی دقیقه از شروع مراسم، از پارک پشت جایگاه، مردم و نیرو‌های در حال رژه را به رگبار بستند که متاسفانه چند تن از هموطنان، از جمله چند تن از نیرو‌های ارتش و سپاه به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.
از جمعه شب گذشته گزارش‌های تایید نشده از بازداشت حبیب کعبی، مشهور به حبیب اسیود از رهبران تجزیه‌طلب خوزستان و از طراحان حمله به رژه اهواز در ترکیه و انتقال او به ایران منتشر شده بود.
روز جمعه، سی‌ام اکتبر نیز وب‌سایت گروه تروریستی «جنبش آزادیبخش احواز» با انتشار بیانیه‌ای که به طور ویدیویی هم خوانده شده، بازداشت حبیب اسیود را تایید کرده و از او به عنوان رهبر سابق این گروه نام برده است.
هنوز مقامات کشورمان به گزارش‌ها در خصوص دستگیری حبیب اسیود واکنش نشان نداده‌اند.لازم به ذکر است، چندی پیش دانمارک هم چند عضو این گروه را به اتهام فعالیت‌های تروریستی بازداشت کرد.