kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۱۰۳۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
در شهرهای مختلف انجام شد

تشییع باشکوه پیکر پاک شهدای خان‌طومان

همزمان با ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام‌(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) پیکر مطهر15 شهید در استان‌های خوزستان‌، زنجان، مازندران‌، بندرعباس‌، کرمان‌، البرز و قزوین تشییع و خاکسپاری شد.




تشییع پیکر شهدای خان‌طومان در مازندران با حضور پرشور مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای ساری، قائم‌شهر، آمل، بابل و فریدونکنار در حال برگزاری است.
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، تشییع پیکر پاک پنج شهید مدافع حرم از شهدای خان‌طومان در شهرهای ساری، قائم‌شهر، آمل، بابل و فریدونکنار در حال برگزاری است.
تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم محمود رادمهر در شهرستان ساری آغاز شده است و نماز بر پیکر این شهید در محل سپاه شهرستان ساری توسط آیت‌الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران اقامه شد.
فرمانده اسبق سپاه کربلا با بیان اینکه شهادت حق شهید رادمهر بود، گفت: شهید محمود رادمهر یکی از نمونه‌های مدیریتی کامل بر اساس ویژگی‌های اخلاقی، انسانی و انقلابی بود از محدود گزینه‌هایی بود که در مقطعی که من در مازندران بودم، ایشان زمینه رشد تا جایگاه فرمانده لشکری را داشت.
پیکر شهید مدافع حرم محمود رادمهر تا خانه ابدی بدرقه شد و یک شهر در حسرت نوگلش آرام آرام مویه کرد و بر سر و سینه زدند. تشییع پیکر شهید محمد بلباسی نیز از حسینیه عاشقان ثارالله قائم‌شهر آغاز شده است و قرار است پیکر پاک این شهید تا گلزار شهدا سید ملال به صورت خودرویی تشییع و سپس بین مزار عموی شهیدش شهید بلباسی و شهید شیرسوار تدفین شود.
 مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم محمد بلباسی از قائمشهر به‌صورت رژه خودرویی و موتورسیکلت هم‌اکنون در حال برگزاری است.
 پیش از این تصویری از منزلگاه ابدی شهید محمد بلباسی توسط برادر شهید در صفحه اینستاگرامی منتشر شده بود در حالی که بالایش نوشته شده بود» مکن ‌ای صبح طلوع...
پیکر مطهر شهید محمد بلباسی در قائمشهر با حضور مردم و مسئولان به منزلگاه ابدی بدرقه خواهد شد.
در آمل نیز پیکر پاک شهید حاجی‌زاده از میدان هزار سنگر آمل آغاز و تا امامزاده ابراهیم(ع) ‌تشییع می‌شود.
مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم رضا حاجی‌زاده، با حضور مردم دلداده شهرستان آمل میدان هزار سنگر آمل آغاز شد و قرار بود به سمت امامزاده ابراهیم آمل تشییع و تا ظهر تدفین شود که به دلیل استقبال مردم خودروی حامل پیکر شهید در بین مردم شهیدپرور آمل در حال تردد است و مسیر تردد به سمت امامزاده به کندی سپری می‌شودپیکر شهید رضا حاجی‌زاده که حالا دل مادر با آمدنش رضاتر شده و حلما و طاها دردانه‌اش یاد پدر را در دل می‌پروانند در آرامگاه ابدی آرام گرفت تا یادش برای همیشه به عنوان قهرمان دیار هزار سنگر بر طاق این شهر بدرخشد.
تشییع پیکر پاک شهید محمد رجایی‌فر نیز در شهرستان بابل از سپاه بابل تشییع به سمت کامیکلا روستای شهید تدفین می‌شود.
شهید مدافع حرم بابلی تشییع خودرویی پیکر شهید مدافع حرم حسن رجایی در شهرستان بابل انجام به مقصد زادگاه شهید برگزار شد فرزندان شهید رجایی‌فر گویی حال دل‌شان کمی بهتر است، محمد و مهدیه کنار پدرشان که تنها یک تابوت است آخرین سلفی را گرفتند، و امروز روز آخرین دیدار است...
همزمان با اذان ظهر پیکر پاک شهید مدافع حرم، حسن رجایی‌فر که در خان‌طومان سوریه به شهادت رسید، با استقبال گرم مردم ولایت‌مدار شهرستان بابل در مزار ابدی‌اش در روستای زادگاه خود (کامی‌کلا) بخش بندپی‌غربی شهرستان بابل تدفین شد و پیکر این شهید در داخل درالقرآن  این محل که خود شهید متولی ساخته بود، انجام شد و از این به بعد اهالی روستا میزبان قهرمان ملی کشورشان هستند.
همچنین تشییع پیکر پاک شهید علی عابدینی نیز از اداره آموزش و پرورش فریدونکنار تا میدان درنا این شهرستان و در نهایت روستای «فِرم» زادگاه این شهید خاکسپاری می‌شود...
مراسم خودرویی تشییع پیکر شهید مدافع حرم علی عابدینی در شهرستان بابلسر، با خودروهای خاکی بهیاد ایام دوران جنگ در سوریه در حال برگزاری است، هر خورود با تصاویر زیبای این شهید مزین شده است.
مردم ولایت‌مدار خطه مبارک پیکر مطهر شهید مدافع حرم مهندس علی عابدینی را با شکوهی خاص در فریدونکنار و روستای زادگاهش فرم تشییع و خاکسپاری کردند تا بار دیگر نشان دهند پای عهد خود با امام خامنه‌ای و سربازانش محکم ایستاده‌اند.
همچنین پیکر پاک شهید مدافع حرم، حجت‌الاسلام «مجید سلمانیان» پس از تشییع در آرامگاه ابدی خود در گلزار شهدای امامزاده طاهر‌(ع)‌ مهرشهر کرج آرام گرفت.
شهید حجت‌الاسلام مجید سلمانیان که در سال ۱۳۹۵ برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) راهی سوریه شده بود، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه همان سال در منطقه خان‌طومان شهر حلب سوریه به دست تکفیری‌های داعشی شربت شهادت نوشید.
پیکر پاک این شهید به همراه هفت شهید مدافع حرم دیگر پس از ماه‌ها تفحص، کشف و شناسایی و هفته گذشته به وطن بازگشت و پس از طواف در حرم امام رضا‌(ع) به زادگاهش استان البرز انتقال یافت.
شهید سلمانیان استاد حوزه و دانشگاه بود و علاوه ‌بر امور تبلیغی در روستاهای استان البرز به روستاهای دوردست استان‌های فارس و شمال غرب کشور نیز اعزام شده بود.
آیین تشییع این شهید به صورت خودرویی از مقابل سپاه استان البرز آغاز و تا مصلای نماز جمعه کرج ادامه یافت و سپس برای خاکسپاری به آستان مقدس امامزاده طاهر‌(ع)‌ مهر شهر کرج منتقل شد.
این آیین با حضور پرشور مردم عزادار و شهیدپرور استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و مداحان در این آیین به مداحی و سوگواری پرداختند.
همچنین پیکر مطهر مدافع حرم شهید زکریا شیری از شهدای قزوینی خان طومان که به تازگی تفحص شده، همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) بدون حضور مردم در شهر اقبالیه تشییع شد.
شهید شیری، یکم آذرماه سال ۱۳۶۵ در روستای گرماب خدابنده به دنیا آمد، این شهید گرانقدر در تاریخ ۱۱ فروردین سال ۱۳۸۷ ازدواج کرد و صاحب دو فرزند پسر و دختر شد.
شهید شیری که پاسدار بود، توسط سپاه صاحب‌الامر‌(عج) قزوین و به‌عنوان فرمانده دسته و مدافع حرم در جبهه دفاعی سوریه حضور یافت و چهارم آذر سال ۱۳۹۴ در سوریه، بر اثر انفجار تله انفجاری و اصابت ترکش و جراحات وارده شهید شد و تا پنج سال اثری از پیکرش به دست نیامد.
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: پیکر مطهر شهید «فرامرز بهروان» حرم مطهر حضرت سبزقبا‌(ع) به سمت گلزار شهدای شهید‌آباد دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.
عبدالرضا فرجیان افزود: همچنین پیکر مطهر شهید «روزعلی ایزدیان» نیز در شهرستان مسجدسلیمان تشییع و در گلزار شهدای کلگه مسجدسلیمان به خاک سپرده می‌شود.
وی ادامه داد: تشییع پیکر مطهر شهید «روزعلی کرملایی» هم از سه راهی لنگر قدیم به طرف گلزار شهدای روستای مهدی‌آباد برگزار و به خاک سپرده می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بیان کرد: «بهروان»، «ایزدیان» و «کرملایی» به ترتیب در عملیات‌های بدر، والفجر مقدماتی و خیبر و در سال‌های ۶۳، ۶۲ و ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پیکرشان به تازگی شناسایی و کشف شد.
دیروز همچنین تشییع اولین پزشک شهید مدافع سلامت خوزستان دکتر عبدالله عسکری پزشک بیمارستان رازی به عنوان اولین پزشک شهید مدافع سلامت خوزستان از بیمارستان رازی به سمت آرامگاه ابدیش برگزار شد.
عبدالله عسکری در زمان شیوع کرونا حاضر به ترک کار خود نشد و در جبهه صیانت از جان همنوعان خود ایستاد.
ایشان که خود به کرونا ویروس مبتلا شده بود در نهایت پس از تحمل ١٠ روز بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه، به شهدای مدافع سلامت پیوست.
پیکر شهید «مسعود منتجبی» از میدان 15 خرداد تا مزار شهدای پایین زنجان، با حضور مسئولان و خانواده این شهید بزرگوار تشییع و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.
گفتنی است، «شهید مسعود منتجبی» در خرداد ۱۳۴۳ در شهرستان زنجان به دنیا آمد، با شروع جنگ تحمیلی مسعود برای دفاع از انقلاب اسلامی با بر تن کردن لباس بسیجی پای به میدان نبرد حق علیه باطل گذاشته بود.
 وی در 17 اردیبهشت ماه سال ۶۱ با حضور در عملیات بیت‌المقدس و در منطقه شلمچه به مقام شهادت نائل آمد اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت؛ پیکر این شهید والامقام بعد از گذشت 38 سال توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین،کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی و طی مراسمی با حضور چند تن از مسئولان، این خبر به خانواده شهید اعلام شد.
پیکر شهید مرزبان پایگاه دریابانی قشم که روز جمعه در درگیری با قاچاقچیان در آب‌های لافت قشم به شهادت رسیده بود همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) در بندرعباس تشییع شد.
معاون اجتماعی مرزبانی هرمزگان گفت: این مراسم با حضور سرتیپ حسین دهکی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، سرتیپ جعفری فرمانده انتظامی استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استان، همرزمان و خانواده معظم شهید، از محل ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان برگزار شد.
 سید مرتضی اولادعلی با اعلام این خبر افزود: پس ازبرگزاری  این مراسم دربندرعباس ، پیکر آن شهید  که از بخش رودخانه است با هماهنگی خانواده‌اش برای خاکسپاری به گلزار شهدای  رودان هرمزگان منتقل شد.
وی  با بیان اینکه شهید سالارپور بیش از ۱۸ سال به خدمتگزاری به مرزنشینان در لباس مقدس مرزبانی مشغول بوده گفت: از شهید دو فرزند پسر ۱۲ و ۷ ساله به یادگار مانده است.
صبح روز جمعه ۲۵ مهرماه ،اکیپ گشت دریایی پست کنترل لافت، حین گشت‌زنی و انجام وظیفه به شناور قاچاقچیان برخورد که دستور توقف شناور داده شد که با ممانعت و بی‌توجهی قاچاقچیان روبرو می‌گردد.
 بر اثر برخورد شناور قاچاقچیان با شناور سازمانی پایگاه دریابانی قشم، یکی از افسران جوان و پرتلاش فرماندهی مرزبانی استان بنام ستوان‌یکم «اصغر سالاپور» به شدت زخمی که به بیمارستان منتقل ولی متاسفانه به علت شدت جراحات وارده قبل از رسیدن به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
همچنین پیکر مطهر دو شهید دوران دفاع مقدس روزپنجشنبه در آستانه فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی‌(ع) وارد کرمان شد.
پیکر مطهر شهید حسن حسنی سعدی و حسین رسولی پورفریدونی از شهدای تازه تفحص شده عملیات والفجر سه در منطقه مهران روز جمعه بر شانه مسئولان و مردم شهیدپرور استان کرمان تشییع شدند.
پیکر شهید حسن حسنی سعدی در گلزار شهدای کرمان و پیکر شهید حسین رسولی پورفریدونی در گلزار شهدای شهر سیرجان در کنار همرزمان شهیدشان آرام گرفتند.
همزمان با سالروز شهادت علی ابن الموسی الرضا(ع) پیکر مطهر شهید «حسن حسنی ‌سعدی» از نیروهای لشکر ثارالله پس از ۳۷ سال چشم انتظاری بر دستان مردم کرمان تشییع و در کنار دیگر همرزمان و فرمانده شهیدش در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.
حجت‌الاسلام حسن‌ علیدادی‌ سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان بر پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس نماز خواند.
شهید حسن حسنی سعدی متولد ۱۳۳۱، هشتم مرداد سال۱۳۶۲ در عملیات والفجرسه به همراه برادرش جواد به شهادت رسید و پیکر هر ۲ برادر مفقود شد.
پیکر مطهر جواد حسنی سعدی ۱۱ سال بعد طی عملیات والفجر سه تفحص و پیدا شد و به آغوش خانواده بازگشت.
پیکر شهید حسن حسنی سعدی بعد از گذشت ۳۷سال از شهادت تفحص و هویتش شناسایی شد.