kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

اثبات دروغ نتانیاهو درباره انبار موشک حزب‌الله با ابتکار عمل سیدحسن نصرالله

رهبر حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود گفت که آمریکا دنبال احیای داعش است تا ادامه حضورش در منطقه (غرب آسیا) را توجیه کند.


  سرویس خارجی-

سید «حسن نصرالله» سخنرانی سه‌شنبه شب خود را با تسلیتِ درگذشت «صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت، آغاز و از مواضع وی در قبال لبنان قدردانی کرد. نصرالله گفت، لبنانی‌ها مواضع متمایز کویت در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ [جنگ 33 روزه] و کمک این کشور در باز‌سازی لبنان پس از تجاوز صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد. دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به ادعای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، که مدعی شده بود حزب‌الله در منطقه‎ای از بیروت و ضاحیه کارخانه موشکی دارد، گفت که بخش رسانه‌ای حزب‌الله یک دیدار برای رسانه‌های صوتی و تصویری و نوشتاری در منطقه «الجناح-الاوزاعی» ترتیب داده تا از حقیقت آگاه شوند و ادعای کذب نتانیاهو آشکار شود. زمان این دیدار رسانه‌ای ساعت ۱۰ تا ۱۱ شب خواهد بود. این اقدام برای خاطر لبنانی‌هاست تا در نبرد آگاهی، روشن و بیدار باشند، ما موشک‌هایمان را در میان خانه‌ها قرار نمی‌دهیم. باید افزود که این وعده محقق شد و دیشب حزب ‌الله از رسانه‌ها دعوت کرد به محل مورد ادعای نتانیاهو بیایند. این بازدید ساعت ۱۰ شب به وقت محلی برگزار شد. «محمد عنیف» مسئول بخش رسانه‌ای حزب‌الله ضمن اعلام اینکه این جنبش هیچ اطلاعاتی در اختیار دشمن صهیونیستی قرار نخواهد داد، گفت: «ما این بازدید رسانه‌ای را ترتیب دادیم تا به نتانیاهو پاسخ دهیم و دروغ وی را افشا کنیم.»
آمریکا به دنبال احیای داعش
رهبر مقاومت لبنان در اوایل سخنرانی خود، به شهادت برخی نظامیان ارتش لبنان طی درگیری‌‌ها در شمال این کشور اشاره کرد و به خانواده‌های آنها تسلیت گفت. او تأکید کرد: حدود یک ماه قبل گفتم که تلاش‌هایی برای احیای دوباره داعش در سوریه، عراق، لبنان صورت می‌گیرد، اما برخی به سخنان من، واکنش منفی نشان داده‌اند.
نصرالله گفت که در پی ترور شهیدان «حاج قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، مردم عراق خواستار خروج نظامیان آمریکایی از این کشور شدند. آمریکا نیز به همین دلیل، در تلاش برای احیای گروهک تروریستی داعش است. او تأکید کرد: «آمریکا در پی احیای داعش است تا ادامه حضورش در منطقه را توجیه کند.»
گفتنی است که سرلشکر «عماد عثمان» مدیرکل نیروهای امنیت داخلی لبنان نیز گفته است: «برخی‌ها تصور می‌کنند داعش به پایان رسیده است، اما این گونه نیست و عناصر داعش همچنان برای اجرای عملیات تروریستی در لبنان، با دستوراتی که از خارج می‌گیرند، تلاش می‌کنند، آنها ارتباطی با یک کشور مشخص ندارند، بلکه گروه‌های تروریستی هستند.»
ارتش صهیونیستی همچنان در وحشت
حدود 2 ماه پیش بود که رژیم صهیونیستی یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان را در سوریه به شهادت رسانده و حزب‌الله بلافاصله وقوع این ترور را تأیید کرده بود. همین تأیید کافی بود تا ارتش رژیم صهیونیستی دچار وحشت شود، چرا که این تأیید به مثابه هشدارِ انتقام تفسیر شد. کمی بعد خود نصرالله نیز واکنش حزب‌الله را قطعی خواند و از آن‌جایی که نصرالله را با تحقق وعد‌ه‌هایش می‌شناسند، ارتش رژیم اشغالگر قدس به خاطر هراس از انتقام، از همان زمان در حال آماده‌باش در مرزهاست، حالتی که نصرااله قبلا آن را «یک لنگه پا بودن» توصیف کرده بود.
دبیرکل حزب‌الله گفت، در مرزهای فلسطین اشغالی دشمن همچنان در حالت آماده‌باش بوده و این امر خوبی است. شاید این طولانی‌ترین زمانی است که ارتش رژیم اسرائیل در طول مرزها مستقر است و هیچ کدام از نظامیانش جرأت حرکت ندارند. احیانا‌تانک‌هایی دیده می‌شوند و مشخص نیست سربازی در داخل آن هست یا نیست. ما مرز را رصد و صبر می‌کنیم و اولویت اول و آخر ما، محقق کردن هدف [کشتن اسرائیلی‌ها] است.
آقای ماکرون این‌طور صحبت نکن!
سید مقاومت گفت، [امانوئل] ماکرون [رئیس‌جمهور فرانسه] در اتهاماتی، مدعی شد که ما در حال ایجاد هراس و ترس هستیم، که درست نبود. ما همواره گفته‌ایم که دلیل حضور ما در دولت، حمایت از مقاومت است. ما باید در دولت باشیم تا از مقاومت حمایت کنیم، تا دولت پنجم می‌۲۰۰۸ تکرار نشود. او خطاب به ماکرون گفت: «با چنین ادبیاتی با ما صحبت نکن، ما نمی‌پذیریم که کسی با این ادبیات با ما سخن بگوید.»
رهبر حزب‌الله در اشاره به تلاش‌‎ها برای تشکیل دولت هم گفت، نشست‌هایی در کاخ «صنوبر» و با حضور هشت حزب لبنانی تشکیل و طرحی به میان کشیده شد. همه گفتند ما حمایت می‌کنیم. طرح فرانسه گام اول در روند تشکیل دولت بود. ما مشکلی با نخست‌وزیری «سعد حریری» یا هر شخص دیگری به نمایندگی از وی نداریم.
نصرالله تصریح کرد: نمی‌پذیریم که ماکرون ما را متهم به خیانت کند و این رفتار را محکوم می‌کنیم. نمی‌پذیریم که درباره ما ایجاد شک کنند یا اینکه ما را متهم به فشار کنند. اگر فرانسه پرونده فسادی درباره وزرای وابسته به حزب‌الله دارد، به دستگاه قضایی ارائه دهد.
از طرح فرانسه استقبال کردیم، اما نمی‌پذیریم که این کشور قیم لبنان باشد. او خطاب به ماکرون افزود: «اگر دنبال این هستی که چه کسی خارج از لبنان، طرح تو را به شکست کشاند، به دنبال آمریکایی‌ها و ملک سلمان [شاه سعودی] و سخنرانی اخیر وی باش.»
عادی‌‌سازی شکست می‌خورد
دبیرکل حزب‌الله در پایان صحبت‌هایش به عادی‌‌سازی روابط برخی کشورهای عربی، مانند بحرین، با رژیم صهیونیستی پرداخت و افزود: ملت‌ها با تصمیم دولت‌ها برای عادی‌‎‌سازی، همراه نخواهند شد. امارات[ در توجیه سازش با اسرائیل گفت:] ما دیگر از جنگ و فداکاری[کردن] خسته شده‌ایم... برادر من! تو نه جنگیدی نه فداکاری کردی!... حکومت بحرین اختیار تصمیم‌گیری ندارد و طوری عمل می‌کند که گویا استانی از عربستان سعودی است.
او گفت که در مقابله با عادی‌‌سازی بر روی ملت‌ها حساب باز کرده و کسانی که به عادی‌‌سازی روی آورده‌‌اند به زودی خواهند فهمید که محاسبات شان اشتباه بوده است و آینده این موضوع را ثابت خواهد کرد.