kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
معاون رئیس‌جمهور خبر داد

بیکاری ۳۹۰۰۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان

معاون رئیس‌جمهور از ایجاد ۱۵۰۰ شغل ویژه خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران اردبیل خبر داد و گفت: ۳۹۰۰۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در کشور بیکار هستند.

به گزارش مهر، سعید اوحدی، در مراسم امضا تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت مسکن، ساماندهی گلزار شهدا و تأمین ‌اشتغال ایثارگران استان اردبیل، از توسعه فرصت‌های شغلی و جذب فرزندان شهدا و ایثارگران در بازار کار و استخدام‌های دولتی خبر داد و گفت: ۱۵۰۰ شغل ویژه جامعه ایثارگری ایجاد می‌شود.
وی از اجرای مصوبات درخصوص خانواده شهدا، جانبازان ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و افزود: بخش عمده‌ای از مطالبات درخصوص مسائل مربوط به بیمه و تأمین مسکن است.
رئیس ‌بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، به برگزاری سفرهای استانی در راستای حل مشکلات خانواده شهدا‌ اشاره کرد و افزود: بنا داریم هر هفته به یک استان سفر کرده و تا پایان سال از تمامی استان‌های کشور بازدید کرده و به بررسی مشکلات و رفع آنان بپردازیم تا از نزدیک موارد مصوب را پیگیری و به نتیجه برسانیم.
معاون رئیس جمهور ‌افزود: اکنون ۳۹ هزار فرزند شهید و جانباز بیکار در کشور داریم که امیدواریم در آزمون استخدامی آبان ماه تمهیدات لازم برای استخدام بخشی از این آمار اجرا شود تا شاهد ‌اشتغال این افراد باشیم.
اوحدی گفت: کلیه مطالبات جامعه ایثارگری تا پایان دولت دوازدهم به شکل کامل پرداخت خواهد شد و بخش عمده این مطالبات با همکاری سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: دولت مکلف است تا پایان برنامه ششم توسعه، کلیه فرزندان شهدا و جانبازان در سطح کشور به استخدام دولت دربیایند.
اوحدی تشریح کرد: متأسفانه ۳۹ هزار فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها، مشغول به کار نشدند که علاوه‌بر این تعداد، برای فرزندان جانبازان بالا و زیر ۲۵ درصد نیز بر اساس بند ج، زمینه ‌اشتغال فراهم خواهد شد.