kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۹۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
فرمانده کل ارتش:

فرماندهان دفاع مقدس جزو غریب‌ترین فرماندهانی بودند که در سخت‌ترین شرایط ما را به پیروزی رساندند

سرلشکر موسوی با بیان اینکه فرماندهان دفاع مقدس جزو غریب‌ترین فرماندهانی بودند که در سخت‌ترین شرایط، فرماندهی را بر عهده گرفتند و ما را به پیروزی رساندند گفت: در زمان دفاع مقدس درس‌های زیادی در مسائل نظامی، مدیریت نظامی، راهبری، فرماندهی مبتنی بر اخلاق از این فرماندهان یاد گرفتیم.




 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در نشست صمیمی جمعی از فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت ارتش گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس در امتداد نهضت عاشورا و مکتب سرخ شهادت رقم خورده است.
وی افزود: این دوران پر افتخار، برگ زرینی در تاریخ پر فراز و نشیب میهن اسلامی و یادآور رشادت و مجاهدت رزمندگانی است که با نثار خون پاک خود، از دین، شرف، حریّت و سرزمین اسلامی ایران دفاع کردند و صحنه‌های باشکوهی از حماسه و ایثار و فداکاری را آفریدند.
فرمانده کل ارتش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸سال دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت و همچنین تجلیل از فداکاری و از جان گذشتگی ایثارگران و رزمندگان ادامه داد: جای بسی مباهات است که سلحشوران ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع شکوهمند ۸ ساله خود، صفحات تاریخ را مزین به زیباترین صحنه‌های تقدس، سرافرازی و تجلی‌گاه انگیزه‌های غرور و عزت ملی ساختند.
وی با بیان این‌که فرماندهان دفاع مقدس جزو غریب‌ترین فرماندهانی بودند که در سخت‌ترین شرایط، فرماندهی را بر عهده گرفتند و ما را به پیروزی رساندند گفت: در زمان دفاع مقدس درس‌های زیادی در مسائل نظامی، مدیریت نظامی، راهبری، فرماندهی مبتنی بر اخلاق از این فرماندهان یاد گرفتیم.
امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، به همت و تلاش‌های بی‌شائبه فرماندهان و رزمندگان پیشکسوت عرصه میدان‌های نبرد که جهاد فداکارانه را به‌عنوان رمز عظمت و استقلال کشور عزیزمان پاس داشته‌اند، مشحون از مباهات است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در پایان گفت: اگر دوران دفاع مقدس را یک کتاب قطور در نظر بگیریم، ما هنوز یک برگ از آن را هم نخوانده‌ایم. مسائل زیادی وجود دارد که هر کدام می‌تواند یک نورافکن برای آینده کشوردر همه زمینه‌ها باشد.
آمریکایی‌ها در پی حل مشکلات داخلی خود باشند
از سوی دیگر امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش نیز در حاشیه آیین افتتاحیه دوره هشتم دکترای فرماندهی عملیات مشترک و مرکب در جمع خبرنگاران درباره تلاش‌های مقامات آمریکایی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گفت: آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب هرآنچه توانسته‌اند انجام داده‌اند؛ آیا چیزی بیش از این می‌توانستند انجام دهند؟ آنها به جای این تلاش‌های بیهوده بهتر است، مشکلات داخلی کشورشان را حل کنند. کشور آنها در حال فروپاشی است؛ لذا بهتر است به دنبال حل مشکلات خودشان باشند.
امیر دادرس تأکید کرد: آمریکایی‌ها بهتر است به دنبال راه‌حلی برای عدم همراهی بین‌المللی با خودشان باشند و به بی‌اخلاقی‌های رفتاری خود توجه کنند؛ این بی‌اخلاقی‌ها چه پیامی برای آیندگان در کشور آمریکا به همراه خواهد داشت؟ من گاهی اوقات دلم برای مردمی که در آمریکا زندگی می‌کنند، می‌سوزد که چنین حاکمانی دارند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه ممکن است امروز در داخل کشور با مشکلاتی روبه‌رو باشیم، اما ما نظامی داریم که رهبرش امام‌گونه و با اخلاق، حاکم بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی مردم است؛ اما رهبران آمریکا افتخارشان در بی‌اخلاقی است.
جانشین فرمانده کل ارتش با‌اشاره به هزینه‌های گسترده دشمنان در فضای مجازی برای تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی مردم جهان گفت: آنچه ما از آمریکایی‌ها می‌دانیم و آنچه در فضای مجازی بیان می‌شود، بسیار متفاوت است. رفتار رئیس‌جمهور آمریکا چندش‌آور است؛ او تابحال بنا بر اعلام خود آمریکایی‌ها بیش از ۲۰ هزار دروغ از تریبون رسمی گفته است و افتخار او دستگیری پناهندگان مکزیکی و جدا کردن فرزندان آنها از والدین‌شان است.
امیر دادرس با بیان اینکه قدرت آمریکا رو به افول است، افزود: امروز کشورهایی که در هژمونی آمریکا بودند از او فاصله گرفته‌اند و ما شاهد ظهور قدرت‌های جهانی جدید هستیم و یک‌جانبه‌گرایی درحال از بین رفتن است.
به گزارش ایسنا جانشین فرمانده کل ارتش در پایان گفت: امروز به آن چنان قدرت و عزتی رسیده‌ایم که اگر کشتی به آن سوی جهان می‌فرستیم به خوبی مأموریتش را بدون هیچ مزاحمتی انجام می‌دهد و این در واقع پرتو قدرت ما در آن منطقه است، که البته ممکن است ما کمتر قدر آن را بدانیم؛ زیرا در فضای مجازی نمی‌گذارند که ما با واقعیت روبه‌رو شویم.