kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۸۹۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱

عامل ترور «عماد مغنیه» شناسایی شد /«نوعم ایرز» مدیر ارشد سازمان موساد است

عامل ترور شهید «عماد مغنیه» که یکی از اعضای ارشد موساد در حوزه سایبری است، شناسایی شد.


منابع لبنانی از شناسایی عامل ترور شهید «عماد مغنیه» یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان خبر دادند؛ این فرد «نوعم ایرز» کارمند بلندپایه موساد و از مدیران ارشد سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی در حوزه سایبری است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه «روترنت» رژیم صهیونیستی نیز این خبر را نقل کرده و پرسیده که چگونه این کشف خطرناک از زیر نظر جاسوسان و سانسور نظامی اسرائیل درز پیدا کرده است. این درز اطلاعاتی می‌تواند هزینه سنگینی را متوجه این تروریستِ رژیم صهیونیستی بکند.«ریچارد سیلورستاین»، پژوهشگر و نویسنده صهیونیست، که به ادعای خود، علیه سانسور اطلاعات مربوط به ارتش و تشکیلات امنیتی رژیم صهیونیستی افشاگری می‌کند، در وبلاگ خود به نام «تیکون اولام» نوشت که نوام ایرز رئیس‌شرکت «XM Cyber»، از شرکت‌های پیشروی حوزه سایبر در سرزمین‌های اشغالی، مسئول و طراح عملیات ترور «حاج رضوان»(مقنیه) بوده است.
طبق این گزارش، ایزر قرار بود جایگزین «تامیر پاردو» در ریاست موساد شود، ولی با اعمال نظر نتانیاهو و همسرش سارا (که به ادعای سیلورستاین، ترجیح می‌دادند فرد خوش‌قیافه‌تری رئیس‌موساد باشد)، «یوسی کوهن» به این سمت انتخاب و ایرز از موساد جدا شد. ایرز سپس، به شرکت سایبری «ایکس ام» پیوست که بسیاری از مقامات ارشد سابق موساد در آن مشغول به کار هستند. به گزارش مشرق، همچنین گفته می‌شود ردگیری اولیه‌ حاج رضوان با موافقت و همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSA صورت گرفت و عملیات ترور توسط عوامل موساد به انجام رسید.گفتنی است، عماد فایز مغنیه معروف به «حاج رضوان» از فرماندهان نظامی حزب‌الله لبنان بود که ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ (23 بهمن 1386) بر اثر انفجار بمب در دمشق به شهادت رسید. این بمب در صندلی خودروی شهید مغنیه جا‌‌سازی شده بود. او یکی از فرماندهان نظامی برجسته حزب‌الله لبنان و از مغزهای متفکر مقاومت در جنگ 33 روزه علیه رژیم صهیونیستی در تابستان ۲۰۰۶ نیز بوده است.سران رژیم اشغالگر قدس فکر می‌کردند که با ترور مغنیه، ضربه مهلکی به جنبش حزب‌الله لبنان وارد می‌شود، اما تحولات بعدی نشان داد که حزب‌الله پس از این اتفاق، بسیار قدرتمندتر از قبل شده است.
خیانت رژیم‌های عربی
نکته دیگری که در ارتباط با ترور مغنیه وجود دارد، این است که صهیونیست‌ها این فرمانده رشید را به کمک دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم‌های مرتجع عربی، از امت اسلامی گرفته‌اند.ترور مزبور درست سه سال قبل از آغاز جنگ داخلی سوریه صورت گرفته است.
سال 2011 سال آغاز همکاری علنی عربستان، امارات و دیگر رژیم‌های عربی علیه یک کشور جبهه مقاومت(یعنی، سوریه) بوده است. در ارتباط با همکاری‌های پشت پرده دستگاه‌های اطلاعاتی عربی با موساد، تا کنون خود سران رژیم اسرائیل حرف‌هایی زده‌اند. از آنجا که حقایق همیشه پشت پرده نمی‌ماند، طی سال‌های آتی مشخص خواهد شد که دقیقا چه کشورهایی با رژیم صهیونیستی همکاری کرده و در ترور مغنیه و دیگر سرداران بزرگی مثل حاج «قاسم سلیمانی» فرماند سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» نفر دوم حشدالشعبی عراق مشارکت داشته‌اند.