kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
سخنگوی دولت:

مسئولیت هرگونه ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه متوجه بحرین و امارات است

ربیعی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار به هرگونه ایجاد ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج‌فارس مسئولیت عواقب هرگونه اقدام در این ارتباط را متوجه دولت بحرین و دولت‌های دیگر که پای رژیم صهیونسیتی را به منطقه باز کردند، می‌داند.




علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر دیروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان اینکه اولین جلسه سران قوا بعد از مجلس یازدهم روز یکشنبه تشکیل شد، اظهار داشت: به اعتقاد ما هماهنگی سه قوه موجب حل سریع‌تر مشکلات در کشور خواهد شد. ایران در شرایط کرونا، تنها کشوری است که هم با تحریم و هم با موضوع کرونا مواجه شده است و نیاز به تصمیماتی دارد که همه این تصمیمات با قوه مجریه و دولت نیست‌.
وی عنوان کرد: بنابراین حضور دو قوه قضائیه و مقننه در کنار دولت، هم به کوتاه کردن فرآیند تصمیم گیری‌ها کمک خواهد کرد و هم به همکاری در اجرا منجر خواهد شد که ضرورت اجتناب ناپذیر در این دوره تاریخی است. سران سه قوه در این جلسه مسائل مختلفی را مطرح کردند.
ننگ ترور سردار سلیمانی
 توسط آمریکا پاک شدنی نیست
ربیعی در پاسخ به سؤالی در رابطه با توئیت ساعات پیش رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران قصد دارد اقدام تلافی جویانه دیگری در مقابل ترور شهید سلیمانی انجام دهد، افزود: شاید ساعاتی پیش این موضوع و متن را دیدم و واقعاً متاسفم رئیس‌جمهور یک کشور که داعیه مدیریت و نظم جهانی را دارد بر چنین پایه‌ای سست اظهار نظری سریع، مخدوش و شاید هم سفارشی انجام می‌دهد. به این متن نگاه کنید، یک گزارش بنابر گزارش دستگاه سیاست خارجی یا سرویس اطلاعاتی نیست، آنها چیزی را شنیدند و سریع واکنش نشان می‌دهند، ما متاسف هستیم و در تجربه تاریخی منطقه‌ای خود هم شاهد بودیم اظهارات دولتمردان آمریکا براساس گزارشات مخدوش بوده که جنگ‌های عراق و افغانستان را آغاز کردند.
پاسخ ایران درصورت خطای راهبردی آمریکا
وی بیان کرد: ما در جنگ عراق شاهد بودیم که بنا بر اظهارات مخدوش اظهار کردند چیزی به دست نیامد. متاسفانه این سنت آمریکایی‌ها و به خصوص سنت رئیس‌جمهور فعلی آمریکا است که به جز برهم زدن منطقه و آرامش روانی دنیا کار دیگری ندارند و شاید هم بخاطر اقدامات تبلیغاتی و خوراک انتخاباتی این موارد انجام می‌شود و توصیه ما اجتناب از ماجراجویی‌های جدید است. به خاک و خون کشیدن و ایجاد ناامنی روانی در منطقه برای به دست آوردن کرسی ریاست‌جمهوری، امری نابخشودنی و خیانت به بشریت است.
سخنگوی دولت ادامه داد: سردار شهید ما سردار صلح در منطقه و نماد مبارزه با تروریست بود که دولت ترامپ نماد مبارزه با تروریست و صلح منطقه را ترور کرد و این ننگ پاک شدنی نیست و ملت ایران هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. امیدوار هستیم که خطای راهبردی جدیدی را صورت ندهند و قطعاً در صورت هرگونه خطای راهبردی مقاومت ایران پاسخ مناسب خود را خواهد داشت.
روابط با رژیم غاصب صهیونیستی
 یک خطای راهبردی بزرگ
سخنگوی دولت در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی در رابطه با اینکه با توجه به توافق جدید بین یکی دیگر از کشورهای حوزه خلیج‌فارس (بحرین با اسرائیل) واکنش ایران در این باره چیست و واکنش ایران در قبال معامله مشابه احتمالی اسرائیل با سایر کشورهای منطقه چگونه خواهد بود؟ گفت: لازم است ابتدا مواضع دولت را ارائه کنم. دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار به هرگونه ایجاد ناامنی رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج‌فارس مسئولیت عواقب هرگونه اقدام در این ارتباط را متوجه دولت بحرین و دولت‌های دیگر که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کردند، می‌داند.
وی ادامه داد: دولت ایران هر تحرکی در جهت رسمی کردن روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را یک خطای راهبردی بزرگ می‌داند و البته موجب افزایش بینش مسلمانان منطقه و اهداف شوم افرادی که تن به این قراردادها می‌دهند خواهد شد. ما معتقدیم که این اقدام وضعیت منطقه را خطرناک‌تر خواهد کرد و به صلح و ثبات منطقه کمک نمی‌کند و قطعاً اینکه نیروهایی در منطقه شکل بگیرد وجود خواهد داشت.
صدای ترامپ
از حلقوم روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی!
نشست سخنگوی دولت روز گذشته یک حاشیه قابل تامل هم داشت و آن تکرار بی‌شرمانه ادعاهای چند روز اخیر دشمنان در ماجرای قصاص یک قاتل جنایتکار از سوی روزنامه اعتماد بود. این روزنامه از سخنگوی دولت پرسید: «صبح شنبه نوید افکاری که احتمالاً همه ما می‌شناسیم، اعدام شد. بنا بر توضیحات وکلایی که این پرونده را بررسی کرده و کسانی که از جزئیات آن با خبر بودند نقص‌های واضحی در فرآیند دادرسی و حتی اعدام او وجود داشته است و با توجه به اینکه هم وزارت اطلاعات اینجا به نوعی ضابط محسوب می‌شده و هم با توجه به مسئولیت رئیس‌جمهور در قانون اساسی و البته واکنش‌های بین‌المللی چرا دولت و شخص آقای روحانی پیش از اعدام نوید افکاری و حتی پس از آن سکوت کرده و هیچ واکنشی نداشتند؟ اظهار کرد: اولاً این موضوع در حیطه وظایف قوه قضائیه است. آن چنان‌که قوه محترم قضائیه اعلام کرده اساساً جرم این فرد مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده و این پرونده شاکی خصوصی داشته است. بنابراین فرآیند پیگیری پرونده هم در حیطه اختیارات دولت نبوده و از اختیارات و وظایف قوه قضائیه است.
ربیعی در پاسخ به ادعاهای این روزنامه ، گفت: اولاً این موضوع در حیطه وظایف قوه قضائیه است. آن چنان‌که قوه محترم قضائیه اعلام کرده اساساً جرم این فرد مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده و این پرونده شاکی خصوصی داشته است. بنابراین فرآیند پیگیری پرونده هم در حیطه اختیارات دولت نبوده و از اختیارات و وظایف قوه قضائیه است.
وی افزود: از کم و کیف مطالبی که بیان کردید و بیانات شما اطلاعی ندارم و قوه قضائیه کار خود را انجام می‌دهد و حتماً اطلاع‌رسانی کامل خواهد داشت. برای آنها که بیشتر به مغشوش کردن داخل می‌پردازند می‌دانم که این پرونده شاکی خصوصی داشته است.
گفتنی است این روزنامه زنجیره‌ای که ید طولایی در حمایت از اغتشاشگران و آشوبگران ، جاسوسان، محکومان و مجرمان امنیتی، مفسدان اقتصادی و جانیان سابقه دار و تریبون دادن به عناصر نشان دار ضد انقلاب را دارد، در ماجرای قصاص یک قاتل جنایتکار نیز علنا به همصدایی با معاندین ، منافقین و دشمنانی همچون مریم رجوی، ترامپ و پمپئو در پرداخته است.