kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۴۷۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
همزمان با شلیک 4 موشک به سفارت آمریکا

افراد ناشناس در جنوب بغداد کاروان نظامی آمریکا را به آتش کشیدند

همزمان با حمله موشکی افراد ناشناس به سفارت آمریکا در بغداد، یک کاروان نظامیان تروریست آمریکایی در استان «بابل» هدف حمله قرار گرفت و تعدادی‌تانک و خودروی زرهی آمریکایی‌ها به آتش کشیده شد.




بامداد دیروز چهار فروند موشک کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شد، که به گفته شاهدان، سه فروند موشک به ساختمان‌ها و تاسیسات بخش نظامی سفارت اصابت کردند. خبرگزاری فارس با اعلام خبر فوق، در‌باره تلفات احتمالی اشغالگران آمریکایی، چیزی گزارش نکرد.
دیروزهمچنین، یک کاروان حامل تجهیزات نظامی و خودروهای زرهی آمریکایی در استان بابل، به وسیله بمب کنار جاده‌اى هدف قرار گرفت. این کاروان حامل خودروهای زرهی از نوع «کوگار MRAP » و تجهیزات‌تانک بود، که به صورت گسترده‌ای تخریب شدند و آتش ناشی از خودروهای کاروان، تا مدت زیادی در بزرگراه بین‌المللی منطقه شعله‌ور بود.
هفته پیش نیز دو کاروان خودروهای حامل تجهیزات و تسلیحات برای تروریست‌های آمریکایی در استان «دیوانیه» عراق و شمال بغداد، هدف حمله قرار گرفته بود.
 پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد نیز هفته گذشته با موشک‌های سنگین وزن هدف حمله قرار گرفت و این حمله باعث آتش سوزی گسترده‌ای در پایگاه نظامی مذکور شد.
سفارت انگلیس نیز اعلام کرد، یک بمب کنار جاده‌ای چند خودروی حامل دیپلمات‌های این کشور را در بغداد هدف قرار‌داد. سفارت فوق مدعی شد که این انفجار، مجروحی بر جا نگذاشت. این در حالی است که برخی منابع گزارش دادند، یک مأمور امنیتی انگلیسی بر اثر این انفجار، کشته شد.
اظهارات عامری
«هادی عامری» رئیس‌ائتلاف «فتح» عراق‌، از اقدام نخست‌وزیر این کشور در اعمال تغییر در پست‌های دولتی، اعلام برائت و تأکید کرد که این ائتلاف دو چیز می‌خواهد:‌ خروج نیروهای بیگانه و انتخابات بی‌طرف.
به گزارش خبرگزاری فارس، عامری در بیانیه خود افزود: «[در ارتباط با]
پُست‌هایی که امروز اعطا شد و زیاد شدن اظهارنظرها درباره آن، مبنی بر اینکه [این اقدام] بازگشت به مسئله سهم‌خواهی است، ائتلاف فتح ضمن برائت از ماجرای فوق، اعلام می‌کند که اطلاعی در این خصوص ندارد».
عامری تأکید کرد: «ائتلاف فتح از همان ابتدا بارها تکرار کرده است که تمام آنچه از دولت می‌خواهد دو چیز است: اول زمانبندی خروج نیروهای آمریکایی در اسرع وقت و دوم، بازگرداندن شکوه کشور و ایجاد فضایی مناسب برای اجرای انتخاباتی آزاد، بی‌طرف، عادلانه و به دور از تأثیر گذاری پول و تسلیحات».
خبرگزاری رسمی عراق دیروز گزارش داده بود که« مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر این کشور، مدیران و مسئولان برخی پُست‌های مهم دولتی، از جمله رئیس‌بانک مرکزی، در این کشور را تغییر داده است.
خبر دیگر اینکه، نیروهای حشد‌الشعبی طی دو عملیات جداگانه در صحرای الانبار و کرکوک و شناسایی چند مخفیگاه و انبار مهمات داعش، مقادیر زیادی موشک و بمب متعلق به تروریست‌ها را کشف و ضبط کردند.