kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۲۷۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

پهپادهای پیشرفته‌ای در آینده نزدیک وارد سازمان رزم نیروهای مسلح می‌شود

امیر خانزادی در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: پهپادهایی با قابلیت‌های بسیار پیشرفته در آینده نزدیک به نیروهای مسلح وارد می‌شود.




دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه برد موشک زیرسطح به سطح جاسک ۲ و اژدر بومی والفجر دو برابر شده است، از ورود پهپادهای جدید با سرعت بیشتر و قابلیت حمل طیف گسترده‌ای از تسلیحات به سازمان رزم نیروهای مسلح خبر داد.
امیر خانزادی با‌اشاره به پیشرفت‌های وزارت دفاع گفت: امروز پهپادها و تجهیزات بسیار خوبی در حال تولید است؛ البته امکان مطرح کردن آنها نیست اما به مردم این نوید را می‌دهیم که پهپادهایی با قابلیت‌های بسیار پیشرفته در آینده نزدیک به نیروهای مسلح وارد می‌شود.
وی درخصوص رزمایش ذوالفقار ۹۹ با بیان اینکه پیام این رزمایش «اقتدار، قدرت، صلح و امنیت است» گفت: دریا یک عرصه پیوسته است و دشمنانی که اهداف ایران را تهدید می‌کنند، کشورهایی هستند که در اقیانوس‌ها گسترش پیدا کرده‌اند و با قلدری وارد آب‌های جهان شده‌اند اما تنها آبی که مستثنا از این است، موضوع آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است که آنها جرأت نمی‌کنند به آنها نزدیک شوند.
امیر خانزادی گفت: ما دریا را به عنوان یک فضای پیوسته در نظر می‌گیریم و آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم؛ البته در همه صحنه‌ها احترام کاملی به تمامیت ارضی کشور همسایه و دوست می‌گذاریم.
وی با‌اشاره به یکی از سناریوهای رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش گفت: در این رزمایش عملیات ورود به ساحل را تمرین کردیم و آن به این معنا بود که اگر سرزمینی محلی برای توطئه دشمنان علیه کشورمان شود، این قابلیت را داریم که توطئه‌ها را خنثی کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش همکاری سپاه و ارتش را بسیار نزدیک دانست و گفت: فرماندهان سپاه همه دوستان و همکاران ما هستند و ما یک ید واحده هستیم که از همین جا به آنها سلام و درود دارم.
محیط رزمایش صحنه واقعی نبرد بود
همچنین، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در این برنامه تلویزیونی، درخصوص ویژگی‌های رزمایش ذوالفقار ۹۹ اظهار کرد: این رزمایش مشترک انجام شد و رزمایش مشترک سطوح مختلفی دارد. چنین رزمایشی پیچیدگی‌هایی دارد و هماهنگی بسیار بالایی را می‌طلبد و در بُعد فرماندهی و کنترل، خیلی باید پیچیده عمل کرد. همه یگان‌ها با ویژگی‌های آموزشی و فرهنگی، نیروهای خود را تحت آموزش قرار می‌دهند و در یک منطقه نیروها با هم ارتباط داشته و باید هماهنگ شده و رزمایش مشترک را برگزار کنند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این رزمایش مشارکت همه نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود. این رزمایش تقریباً نزدیک به صد در صد به اهداف خود دست پیدا کرد.
وی تصریح کرد: حین برگزاری رزمایش هواپیمای P-۸ و پهپادهای MQ-۹ و RQ-۴ بیگانگان را دیدیم؛ بلافاصله توجه پدافند ما جلب شد و هشدار لازم را دادیم و وقتی به هشدار توجه نکردند، رهگیری انجام شد و وقتی رهگیری انجام شد و آنها متوجه شدند کار جدی است، منطقه را ترک کردند و رزمایش با موفقیت پی گرفته شد و محیط رزمایش را به یک صحنه واقعی نبرد تبدیل کرد. بعد از آن ما فعالیتی را در آن فضا مشاهده نکردیم.