kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
ادامه واکنش‌ها به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص)

قالیباف: مسلمانان جهان نقشه دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد

رئیس‌مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهانت به پیامبر خوبی‌ها، بار دیگر دشمنی ریشه دار مستکبرین جنایتکار را با پیام محبت رسول‌الله الاعظم(ص) نشان داد.

قالیباف، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به توهین رسانه فرانسوی نسبت به پیامبر اکرم (ص) نوشت: «اهانت به پیامبر خوبی‌ها، بار دیگر دشمنی ریشه‌دار مستکبرین جنایتکار را با پیام مهر و محبت رسول‌الله الاعظم در سراسر جهان را نشان داد.» وی افزود: «مسلمانان جهان یکدل و یکصدا این گناه نابخشودنی و رذیلانه را محکوم خواهند کرد و نقشه دشمنان عدالت و انسانیت را نقش بر آب خواهند کرد.»
واکنش وزیر ارشاد به اهانت نشریه فرانسوی؛
با انبار باروت بازی نکنید!
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به اقدام موهن یک نشریه فرانسوی نوشت: توهین به حضرتش آزادی بیان نیست؛ تازیانه به جسم و جان مسلمانان است؛ با انبار باروت بازی نکنند.
سیدعباس صالحی در صفحه توییتری خود افزود: پیامبر (ص) یک شخص یا یک رهبر دینی نیست، ناموس هویت یک و نیم میلیارد انسان است.
همچنین محمد خُدادی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهاراتی در واکنش به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر (ص) گفت: توهین به مقدسات مسلمانان با برنامه‌ریزی سیاسی و با هدفی بسیار کثیف و پلید رقم خورده است، زیرا هتک حرمت و توهین به مقدسات و رنجاندن افراد نمی‌تواند کار یک انسان باشد و در هیچ قالب انسانی جای نمی‌گیرد.
واکنش‌های دانشگاهیان
به ماجرای اهانت به پیامبر اسلام (ص)
اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) موجب شد تا دانشگاهیان کشورمان با روش‌های مختلف نسبت به این اقدام توهین آمیز واکنش نشان داده و از مسئولان دیپلماسی بخواهند تا واکنش قاطعی به این اقدام نشان دهند.
به گزارش فارس، در پی اقدام اهانت آمیز نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) جمعی از دانشجویان و مردم انقلابی تهران با اجتماع مقابل سفارت فرانسه انزجار خود نسبت به این اقدام را نشان دادند.
تجمع کنندگان که از دست‌نوشته‌هایشان مشخص بود، آمریکا و رژیم صهیونیستی را باعث و بانی این دست اقدامات توهین آمیز می‌دانستند، با در دست داشتن پرچم‌های منقش به شعار مرگ بر آمریکا و با سردادن شعارهایی مانند «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از شیطان بزرگ و ایادی خارجی و داخلی‌اش نشان دادند.
اتحادیه دفتر تحکیم وحدت هم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص) اعلام کرد: این اقدام نمایان‌گر پوچی ادعاهای واهی مستکبران و طرفداران صهیونیسم جهانی است
مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها هم طی بیانیه‌ای در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) در فرانسه اعلام کرد: مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقدسات، ادیان و پیامبران را محکوم نموده و با هشدار مجدد گوشزد می‌کند دشمنی‌ها و تفرقه افکنی‌های سیاستمداران غربی و گردانندگان آنها نسبت به اسلام و موحدین عالم فراموش نخواهد شد.
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران هم طی بیانیه‌ای اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.
حزب تمدن اسلامی نیز ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو علیه پیامبر اسلام، همه احزاب، گروه‌ها و کشورهای اسلامی را به واکنش قاطع علیه این توطئه فراخواند.
واکنش نماینده کلیمیان
 به توهین نشریه فرانسوی
همایون سامه‌یح نماینده کلیمیان ایرانی در مجلس شورای اسلامی، با‌اشاره به اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی به قرآن کریم گفت: توهین نشریه فرانسوی به قرآن کریم از جانب پیروان همه ادیان و حتی ادیانی مثل بودا و غیره محکوم و غیرقابل توجیه است.
سامه‌یح خاطرنشان کرد: اهانت نشریه شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) موجب رنجش خاطر مسلمانان جهان شده و ما ایرانیان کلیمی این اقدام را محکوم می‌کنیم و آن را غیرقابل قبول و غیر قابل توجیه می‌دانیم.
گفتنی است هفته‌نامه شارلی ابدو همزمان با رسیدگی به پرونده حمله پنج سال پیش چند نفر به دفتر این نشریه، با تیتر «همه چیز به خاطر این» دوباره کارتون‌های اهانت‌آمیز به پیامبر گرامی اسلام را منتشر کرده است.