kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

جاسوس آمریکا پیش از منفجر کردن 2 پالایشگاه ونزوئلا به دام افتاد

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد، نیروهای امنیتی این کشور یک جاسوس آمریکایی را با مقادیر زیادی پول نقد و سلاح سنگین، در مجاورت دو پالایشگاه دستگیر کرده‌اند.

«نیکلاس مادورو» دیروز اعلام کرد، نیروهای امنیتی ونزوئلا یک جاسوس آمریکایی را با سلاح‌های سنگین و پول نقد در نزدیکی دو پالایشگاه ایالت «فالکون» ونزوئلادستگیر کرده‌اند. وی در‌باره این فرد دستگیر شده، گفت که او قبلا تفنگدار دریایی آمریکایی بوده و برای سازمان جاسوسی «سیا» در عراق کار می‌کرده است. رئیس‌جمهور ونزوئلا در‌باره ماموریت فرد دستگیر شده نیز گفت که جاسوس مذکور به دنبال گردآوری اطلاعات از این پالایشگاه‌ها بود.
به گزارش خبرگزاری فارس، مادوروگفت، این فرد با «سلاح‌‌های سنگین و تخصصی و مقادیر زیادی پول» دستگیر شد. مادورو ساعاتی قبل از این سخنرانی گفته بود وزارت نفت ونزوئلا، توطئه ایجاد انفجار در پالایشگاه «ال‌پالیتو»، واقع در غرب کاراکاس را ناکام گذاشته است. مادورو از آمریکا بابت راه‌اندازی جنگ اقتصادی علیه ونزوئلا انتقاد کرد و گفت که واشنگتن به دنبال تخریب صنعت نفت ونزوئلا است. او در‌باره سران کاخ سفید گفت: «آنها به مرز دیوانگی رسیده‌اند.» دولت واشنگتن در اقدامی مداخله‌جویانه، «خوان گوایدو»، سیاستمدار غرب‌گرای ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته است. گوایدو علی‌رغم برخورداری از حمایت آمریکا‌، تا کنون چندین بار برای گرفتن قدرت از مادورو تلاش کرده و ناکام مانده است. تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا، لطمه‌های زیادی به این کشور وارد کرده است. ونزوئلا چند ماه پیش هم اعلام کرد دو عضو سابق ارتش آمریکا را بازداشت کرده است. آنها اعتراف کرده‌اند که قصد ربودن مادورو و جایگزین کردن گوایدو به جای او را داشته‌اند.