kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۱۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
فرمانده تروریست‌های سنتکام:

حمله به نیروهای آمریکایی در عراق افزایش یافته است

فرمانده تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا با اعتراف به اینکه حملات علیه نظامیان آمریکایی در عراق افزایش یافته، ادعا کرد که این حملات کار ایران است!

ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده ستاد نیروهای ترریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام)، طی گفت‌وگو با شبکه «ان بی‌سی نیوز»، اعتراف کرد که حملات علیه ارتش آمریکا در عراق طی نیمه اول ۲۰۲۰ در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی، افزایش داشته است.
وی ضمن اعتراف به تداوم حملات گروه‌های مقاومت عراق علیه نیروهای آمریکایی گفت: «در نیمه اول امسال در مقایسه با نیمه اول سال گذشته، حملات غیرمستقیم بیشتری علیه پایگاه‌های خود داشته ایم. این حملات مرگبار نبوده و این مسئله خوبی است، اما همچنان ادامه دارد».
به گزارش خبرگزاری فارس، مک کنزی با تکرار سناریوی اتهام زنی علیه ایران، ادعا کرد که گروه‌های مقاومتی که نیروهای آمریکایی را در عراق هدف حملات خود قرار می‌دهند، با ایران ارتباط دارند. وی پس از این ادعا افزود: «هدف ایران، وادار کردن آمریکا به خروج از منطقه است».
فرمانده تروریست‌های سنتکام بدون اشاره به مخالفت گسترده عراقی‌ها با حضور نظامیان آمریکایی در عراق، ایران را به اعمال نفوذ در عراق برای اخراج نظامیان آمریکایی، متهم و سپس ادعا کرد: «هم‌اکنون حداقل برای من روشن شده است که چنین راه‌حلی برای آنها(ایرانی‌ها) رخ نخواهد داد و دولت عراق مزایای حفظ روابط طولانی‌مدت امنیتی با آمریکا، ناتو و شرکای ائتلاف ما را مشاهده می‌کند»! این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که مردم عراق دریافته‌اند کاخ سفید حامی اصلی داعش در این کشور بوده و هست.
دی گذشته و به دنبال اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس‌سازمان حشد‌الشعبی در بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرده است.
خبر دیگر از عراق اینکه، نیروهای این کشور با ایجاد کمین در منطقه «الفرحاتیه» (حومه سامرا)، چهار سرکرده‌ اصلی گروه تروریستی داعش را از پای درآوردند.