kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۸۰۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
سازمان ملل خبر داد

ادامه قتل‌عام مسلمانان میانمار در میان انفعال جامعه جهانی

سازمان ملل اعلام کرد که قتل‌عام و سرکوب مردم منطقه مسلمان‌نشین «راخین» در غرب «میانمار» همچنان ادامه دارد.

سازمان ملل دیروز با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که قتل عام و سرکوب مردم مسلمان ساکن منطقه راخین ادامه دارد. در بیانیه سازمان ملل آمده است که درگیری میان نیروهای مسلح میانمار و ارتش «آراکان» در راخین، باعث مرگ و میر و از بین رفتن زیرساخت‌ها و ترک اجباری مردم از خانه‌هایشان
شده است.
«اولا موگرین»، مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل، نگرانی عمیق خود را نسبت به پیامدهای ادامه درگیری‌ها، که از 3 سپتامبر(13 شهریور) شروع شده است، ابراز داشت. وی یادآور شد که نزدیک به 100 خانه به آتش کشیده شده و هزاران نفر نیز از منطقه فرار کرده‌اند.
این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که حقوق انسانی بین‌المللی ایجاب می‌کند که طرفهای درگیر به مردم عادی احترام گذاشته و از هدف قرار‌دادن آنها در عملیات نظامی خودداری کنند.
قتل عام مسلمانان روهینگیایی توسط نیروهای مسلح میانمار و شبه‌نظامیان بودایی از ۲۵ اوت ۲۰۱۷ (پنج شهریور 1396) شروع شده است و همچنان ادامه دارد. طبق اعلام منابع داخلی و بین‌المللی، در اثر این جنایت‌ها‌، علاوه‌بر آوارگی حدود یک میلیون روهینگیایی و فرار آنها به بنگلادش، هزاران روهینگیایی دیگر کشته شده‌اند. دولت میانمار روهینگیایی‌ها را «مهاجران غیرقانونی» از بنگلادش می‌داند و سازمان ملل نیز آنها را «ستم‌دیده‌ترین اقلیت جهان» اعلام کرده است.