kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۷۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

پلیس آمریکا بیمار 13 ساله آمریکایی را در خانه اش به گلوله بست

پلیس آمریکا در یک اقدام جنایتکارانه دیگر، پسر نوجوان مبتلا به« اوتیسم» ساکن ایالت «یوتا» را در خانه اش به گلوله بست. این نوجوان که به بیمارستان منتقل شده است، در شرایط بحرانی به سر می‌‌برد.



اقدامات جنایتکارانه نیروهای پلیس آمریکا تمامی ندارد؛ در جدیدترین مورد، پسر ۱۳ ساله مبتلا به اوتیسم در شهر «گلندیل» ایالت یوتا، چندین بار هدف اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و اکنون به گفته مادر وی، در شرایط بحرانی قرار دارد. بر اساس گزارش بی‌بی سی، مادر «لیندن کامرون» که مبتلا به سندرم «آسپرگر» (نوعی اوتیسم) است، درخصوص این اتفاق گفت: با ۹۱۱ (تلفن اضطراری) تماس گرفتم و به دلیل وضعیت پسرم درخواست کمک کردم و گفتم، لیندن باید برای درمان به بیمارستان برده شود.وی افزود، پسرش به این دلیل دچار بحران شده بود که بعد از حدود یک سال به سر کار برگشته بود. این مادر در ادامه گفت: (به پلیس) گفتم که پسرم غیرمسلح است و چیزی ندارد، فقط گاهی عصبانی می‌شود و شروع به داد و فریاد می‌کند. او بچه است و می‌خواهد جلب توجه کند. گروهبان پلیس مرکز ایالت یوتا در توجیه تیراندازی به این نوجوان گفت: «یک افسر پلیس هنگامی که این پسر نوجوان قصد داشت فرار کند به او تیراندازی کرد!» گفته شده که وی از ناحیه شانه، هر دو مچ پا، روده و مثانه دچار جراحت شده است». طبق داده‌های «واشنگتن پست» که مرتباً به روزرسانی می‌شود، از ابتدای سال  ۲۰۱۵ تا کنون، حدود ۱۲۵۴ فرد مبتلا به بیماری روانی بر اثر تیراندازی پلیس آمریکا کشته شده‌اند. این آمار، ۲۲ درصد همه کسانی است که در تیراندازی پلیس در سراسر آمریکا در همین دوره جان باخته‌اند.
استعفای کادر فرماندهی پلیس رچستر
درپی اعتراضات گسترده به قتل یک شهروند سیاه‌پوست توسط مأموران پلیس شهر «راچستر» آمریکا، کادر فرماندهی پلیس این شهر استعفای خود را اعلام کردند. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «لاولی وارن» شهردار راچستر روز سه شنبه به وقت محلی در خلال جلسه شورای شهر اعلام کرد، «تمامی اعضای کادر فرماندهی» پلیس این شهر کناره‌گیری کرده‌اند. استعفای مقامات ارشد پلیس راچستر پس آن اتفاق افتاد که دادستان ایالت نیویورک دستور داد تحقیقاتی در‌باره قتل «پرود» به دست مأموران پلیس انجام شود. از «سیاتل» نیز گزارش رسید، پلیس دست‌کم ۲۷ معترض را در جریان تظاهرات روز کارگر در این شهر دستگیر کرده است.به گزارش شبکه خبری «ای‌بی‌سی»، پلیس سیاتل مدعی شده تظاهرات کنندگان اقدام به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت نیروهای پلیس
کرده‌اند.