kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۵۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱

رونمایی روسیه از اولین واکسن کرونا واکسن روی دختر پوتین تست شد

رئیس‌جمهور روسیه از تأیید اولین واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت کشور خود خبر داد و گفت، دختر او این واکسن را امتحان کرده است.



وجود بارقه‌های امید در زمینه مبارزه با ویروس کرونا، در حال نمایان شده است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از ۱۵۰ شرکت دارویی در سراسر جهان در تلاش برای یافتن واکسن موثر در درمان ویروس کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ هستند. دیروز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، نیز خبر داد که وزارت بهداشت کشورش اولین واکسن کرونا در جهان را تأیید کرده است. به نوشته وبگاه راشا تودی، پوتین ضمن اعلام این خبر، گفت که دختر او نیز این واکسن را تزریق کرده است.این واکسن که گفته می‌شود توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی «گامالیا» ساخته شده است، دیروز از سوی وزارت بهداشت روسیه مورد تأیید قرار گرفت.
پوتین همچنین ابراز امیدواری کرد که روسیه به زودی تولید انبوه این واکسن را آغاز کند.رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت، بعد از اینکه دخترش این واکسن را تزریق کرد، کمی دمای بدنش بالا آمد، اما این تب به سرعت از بین رفت.وی در این باره گفت: «یکی از دختران من از این واکسن استفاده کرد. به این معنی که او در این آزمایش مشارکت کرد. وی بعد از واکسیناسیون اول، دمای بدنش به 38 درجه رسید، اما روز بعد تب او 37 درجه شد، همه این ماجرا همین بود.».وزیر بهداشت روسیه پیش از این خبر داده بود که تست بالینی واکسن کرونای ساخت مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی گامالیا کامل شده است. همچنین وزارت دفاع روسیه نیز روز دوشنبه اعلام کرد که بررسی داوطلبانی که واکسن روسی کرونا را دریافت کرده‌اند، حاکی از آن است که به ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا دست یافته‌اند. برخی کارشناسان درباره کارآمدی و صحت ادعای روس‌ها در زمینه ارائه اولین واکسن کرونای جهان تردید کرده‌اند. به ادعای آنها، روسیه برای اینکه اولین کشوری باشد که واکسن کرونا را تولید کرده، برخی روندهای تست واکسن را انجام نداده است.